Çatalca'da Belediye Başkan adayları Cem Kara ve Mesut Üner'in programlarına katılıyorum. Özellikle mahallelerde gördüklerim gerçekten de ilçemiz açısından hiç iç açıcı değil! 
Parti ve aday ayırt etmeksizin söyleyebileceğim tek şey;
Mahallelerde vatandaş kalmamış...
Hani taşıma oy konusu var ya, bizde ciddi ciddi söylüyorum, hayalet seçmen var! Eski tabirle köylerimiz “Hayalet Şehir” haline gelmiş.
39 mahalle içerisinde, Ferhatpaşa, Kaleiçi, Karacaköy, Çiftlikköy, Binkılıç( Fatih ve Atatürk) Çanakça ve Kestanelik Mahalleleri haricinde, dikkat edin ziyaret ve program fotoğraflarına     kimsecikler yok!
Köylü dersen toplasan 5-10 kişi! Adayla beraber giden kalabalıklar o gördükleriniz! Aldanmayın ha! Ne CHP'li Cem Kara, ne de AK Parti'li Mesut Üner'in yanında kalabalıklar olmasa kahvelerde başkan adayları bırakın hitap etmeyi, dört kişi oynanan oyunlar için masa bile kuramayacak hale gelir!
Hadi "Halkın cebinde çay parası bile yok, ondan çıkmıyor kahveye" diyelim. Bence sıkıntı bu değil! Tüm köylere geziyorum. İnanın belki de bir çoğunluğu bir başka şehir yada ilçede yaşıyor, yada çalışıyor. Ve bu sebeple köylerde nüfus yoğunluğunun çoğunluğunu 65 yaş üstü vatandaşlarımız oluşturuyor. Ve onlar da ne yazık ki kahvehanelere çıkmıyor. 
Anlayacağınız şu ki oy verenler ile birer bir yüz ve göz temasında bulunmak isteyen her iki adaya da diyeceğim şu ki;
" Belli başlı mahalleler haricinde kahve toplantılarını derhal bırakın" insanları evlerde bayanların organizasyonu ile bir araya getirip, ev toplantılarına geçin. Yoksa hem zamana, hem o kadar insanı taşırken ki maddi yüke yazık.
Ve sosyal paylaşım ağları!
Bu seçimi genelde herkes sosyal paylaşım siteleri üzerinden görüyor ve götürüyor. Götürebildiği kadar tabi. Takipçileri para ile satın almakta var! Orada şu takipçi satın alma işi bir fotoğrafa, olan kişilerin yanına fotomontaj yani fotoshop ile insan eklemek gibi bir şey. Çok şükür bugün kadar hiç böyle bir şeye girişmedik. Yüz binlerce takipçimiz ve arkadaşımız var. Beğeni de satın almamak lazım.
Beğeniler yada yorumlar sizin ne kadar takip edildiğinizin de ölçüsü değil ha! Ben çok iyi     biliyorum ki, bir yerden tepki alacağı için gönderiyi görmesine rağmen beğeniye basamayan, yada yorum yapamayan vatandaşımız dolu. Hak     vermiyor değilim. 
Bugün için farzı misal 500 beğeni alan bir fotoğrafımız seçim sonrası bir daha yüklense, en az 850 beğeniyi vurur. 
Çatalca'da müthiş bir sosyal paylaşım ağı var sanal alem üzerinde. Bu seçimde bu ağları en iyi kim kullanır ise, kim kendisini bu ağlarda en iyi şekilde anlatabilir ise seçimi alır! 
Açık açık bunu söylüyorum.
Bugün Çatalca'da seçim siyasi parti seçiminden çok, kişi seçimine dönmüş bir hale geldi. Bunu anlamak istemeyenler var ise, az vatandaşın arasına, hiç siyasi yüz olmamış kişileri salsınlar. Ne demek istediğimi anlayacaktır.
Köşenin başını, sonuna bağlamak gerekir ise, bugün siz hangi mahalleye gider iseniz gidin aynı anda 3 ila 5 bin kişiye anlatımda bulunamazsınız. Mümkün değil. Ancak sosyal ağda yapacağınız bir video ile ilçede ki seçmenin yüzde 20'sine ulaşmanız sadece 1 günü buluyor. Bunu biz senelerdir rahatlık ile başarıyoruz. Sponsorsuz, takipçi falan satın alarak değil ha!
Çünkü bu ilçe halkı teknolojiyi kullanmasını bilen ve en iyi kullanan ilçeler arasında. Çatalca'daki facebook kullanımı 45 ila 50 bin arasında! Her bir kişinin iki hesabı olduğunu bile düşünseniz ki bu 10'da bir ihtimaldir. bu sayı en fazla yüzde on eksik demektir.
Uzun lafın kısası, köy kahvesinde ki 5 kişi mi? Sosyal ağlardaki 10 binlerce kişi mi? Bunu çok iyi analiz etmek lazım.
He sosyal ağlarda gördüğünüz kişiler var ya hani, siz hangi mahalleye gitseniz zaten sizi tanıyor ve sarılıyor.
Ve bu konuda bizim Çatalca'daki adaylar bana göre her ikisi de sınıfta kalıyor!
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.