NASA şimdiye kadarki en eski süper kütleli kara deliği keşfetti

Gökbilimciler Chandra ve James Webb uzay teleskoplarını kullanarak şimdiye kadar X-ışınlarında tespit edilen en uzak kara deliği buldular.

Gökbilimciler şimdiye kadarki en eski süper kütleli kara deliği keşfetti. Tarihi neredeyse Büyük Patlama zamanına kadar uzanıyor.

Güneşimizden 10 ila 100 milyon kat daha büyük olduğu tahmin edilen kara delik, UHZ-1 galaksisinde 13,2 milyar ışıkyılı uzaklıkta bulunuyor.

Bu, ışığının uzay teleskoplarımıza ulaşmak için 13,2 milyar yıl yol kat ettiği anlamına geliyor; bu da onu antik geçmişin şaşırtıcı bir anlık görüntüsü haline getiriyor.

Bu aynı zamanda Büyük Patlama'dan (13,7 milyar yıl önce) sadece 500 milyon yıl sonra, evrenin şimdiki yaşının yalnızca yüzde üçü iken oluştuğu anlamına da geliyor.

Araştırmacılar, şimdiye kadarki en büyük kara deliklerden biri olmasa da , bu kadar erken bir büyüme aşamasına göre alışılmadık derecede büyük olduğunu ve "kütle olarak doğduğunu" söylüyor.