Eğitim çöktü!

Eğitim çöktü!
LGS sonuçları sonrası ortaya çıkan manzara eğitim sisteminin sorgulanmasına neden oldu. Yüzbinlerce öğrenci açıkta kalırken, okullardaki 342 bin kontenjan da boş kaldı. Anadolu Liseleri'ne yerleşemeyen öğrenciler için İmam Hatip ve Meslek Liseleri dışında hiçbir tercih hakkı kalmadı. Yaşananları Damga'ya anlatan sendika temsilcileri; “Maalesef bu sistem de çare olmadı” yorumunda bulundu.

Liseye Geçiş Sınavı'nın (LGS) sonuçlarının açıklanması sonrası deyim yerindeyse ortalık toz duman oldu. Bu sene ilk defa uygulanan yeni eğitim sistemi tıpkı geçen yıllarda olduğu gibi velilerin ve öğrencilerin taleplerini karşılamadı. Anadolu Liseleri'ne yerleşemeyen öğrenciler için İmam Hatip ve Meslek Lisesi dışında herhangi bir tercih hakkı kalmazken, söz konusu okullarda da 342 bin kontenjan boş kaldı. Açıkta kalan öğrenci sayısı ise 100 bini geçti. Ortaya çıkan manzarayı Damga'ya anlatan Türk Eğitim Sen İstanbul İl Başkan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Hanefi Bostan, Eğitim Bir Sen İstanbul 2 Nolu Şube Başkanı Rıfat Kavak ve Eğitim Sen 2 Nolu Şube Başkanı Kazım Yılancı da, “Maalesef bu sistem de beklentileri karşılayamadı” yorumunda birleşti.

Biz uyarmıştık
Bu sene ilk kez uygulanan yerel yerleştirme sistemi öğrencileri ve velileri hayal kırıklığına uğrattı. Binlerce öğrenci "Hiçbir tercihinize yerleşemediniz" ekranıyla karşılaştı. Yaşananların sürpriz olmadığını anlatan Eğitim Sen 2 Nolu Şube Başkanı Kazım Yılancı; “Bu maalesef bizim beklediğimiz bir manzaraydı” derken “İmam Hatipleşme meselesi üzerinden değerlendirmek gerekirse imam hatiplerin yüzde ellisi boş kaldı. Toplumun büyük çoğunluğu fen ve anadolu liselerini, sosyal bilimleri tercih ediyor. Bu anlamda bu sonuçlara bakarsak İmam Hatip projesinin çöktüğünü görüyoruz” diye konuştu. LGS'nin saçma ve yanlış bir uygulama olduğunu savunan Yılancı, “Burada asıl önemli tehlike şu ki bu dönem içerisinde yönetmeliğe aykırı bir şekilde hukusuz bir şekilde herhangi bir okula yerleştirilemeyen çocuklar, istemedikleri okula yönlendirecek bu da var olan krizi daha da derinleştirip sıkıntı yaratacak” diye konuştu. 

Tek çare özel okullar
Mevcut İmam Hatip Liseleri'nin, Anadolu Lisesi'ne dönüştürülmesi gerektiğinin de altını çizen Yılancı, İstanbul'daki özel okulların sayılarının, devlet okullarını geride bıraktığını açıkladı. Velilerin, çocuklarını özel okula yönlendirmek dışında herhangi bir şansı kalmadığını anlatan Yılancı, eğitimde birçok eksiklik olduğunu belirterek, “Bugün 1 buçuk milyon öğrenci örgün eğitimin dışında liseyi dışarıdan okuyor ve bu da ucuz iş gücü olarak piyasa yansıyor. Asıl üzerinde durulması gereken şu ki herhangi bir yere gidemeyen öğrenciler boş kontenjanlara yönlendirilecek bu da hukuk ve insan haklarına aykırı bir durum” ifadelerini kullandı. 

Tam bir fiyasko
Türk Eğitim Sen İstanbul İl Başkan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Hanefi Bostan ise 342 bin öğrencinin boşta kalmasının büyük bir fiyasko olduğunu vurguladı. Bostan, “Bu kadar açığın olması bu işi planlayanların beceremediğini ve bu işi planlayanların beceriksiz olduğunu gösteriyor. Bir de ek kontenjanlara rağmen açık varsa bu işin fiyasko ile neticelendiği görülüyor. Bir an önce buna bir çözüm bulunmalı. Mutlaka her ilçeye Anadolu Lisesi açılması gerekir. Başka türlü ihtiyacı karşılaşayamazlar bunu daha önce de söyledik şu anda problem büyüyerek devam ediyor. Bunu anlamıyorsanız anlayanların sözüne itibar etmeniz lazım. Şimdi bu kaosu oluşturdular; çözebilirseniz çözün bunun çözümü acilen Anadolu Lisesi açılmasıdır” dedi.

Okul sayısı yetersiz
Eğitim Bir Sen İstanbul 2 Nolu Şube Başkanı Rıfat Kavak ise okul sayısının yetersiz olması nedeniyle ortaya böyle bir kontenjan açığı çıktığını ve binlerce öğrencinin boşta kaldığını söyledi. Söz konusu manzaranın TEOG sonrasında da yaşandığını anımsatan Kavak, “Birincisi yeni sistemin yeni sorunlara gebe olacağı aşikardı. Bu sorunların başında büyükşehirlerde okullaşma oranının az, nüfusun çok olması geliyor. Bu durum TEOG sürecinde de görünmüştü. TEOG'un ortadan kalkmasının ana fikri, İstanbul'daki yerleştirmeyle ilgili yanlış politikalardı. Bu yüzden kalkmıştı. İstanbul'da bu şekilde nüfus çok, okul sayısı az oldukça bu sıkıntılar devam edecektir. Tabii eğitim temel problemi noktasında bütün velilerin Anadolu Lisesi'ni tercih etmesini istemesi de sıkıntı yaratmaktadır” diye konuştu. 

İmam Hatip oranı yüzde 7
Öğrencilerin İmam Hatip Liseleri'ne yönlendirilmesi için bu yönde bir eğitim sisteminde ısrar edildiği şeklindeki eleştirilere de yanıt veren Kavak, İmam Hatip sayısının sadece yüzde 7 oranında olduğunu hatırlattı. Kavak, “İmam Hatipler kendi başına bile kendi talebini karşılayamıyor. Ama tabii hiçbir talebin olmadığı yerde İmam Hatip Lisesi açılmışsa, bu da yanlış. Talep yokken bir yerde İmam Hatip Lisesi'ne yer veriliyor, Anadolu Lisesi bulunmuyorsa buna da doğru diyemeyiz” dedi. Öğrencilerin, mesleğine uygun okullara yönlendirilmesi durumunda böyle sorunların ortaya çıkmayacağını da anlatan Kavak, “Bu anlamda Meslek Liseleri         konusunda öğrenciler bilinçlendirilmeli ve yönlendirilmeli” ifadesini kullandı. ANIL BODUÇ

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.