E-Devlet Çalışan EYT başvurusu nasıl yapılır? Gereken belgeler

E-Devlet Çalışan EYT başvurusu nasıl yapılır? Gereken belgeler
Milyonlarca çalışan emekli olabilmek adına EYT'deki durumunu öğrenmek istiyor. Çalışan EYT başvurusu nasıl yapılır? Gereken belgeler burada.

Çalışan EYT başvurusu nasıl yapılır? sorusu günün en çok arananları arasında yer alıyor. Milyonlarca kişiyi etkileyen ve sonunda yasalaşan EYT'nin ardından gözler çalışan sınıfına geldi. Hayatlarında önemli bir dönüm noktasını kaçırmak istemeyenler araştırmalarda bulunarak tüm evraklarını tamamlayıp E-Devlet üzerinden işlemlerini oluşturmaya çalışıyor. Peki, Çalışan EYT başvurusu nasıl yapılır? Gerekli evraklar ve E-Devlet Giriş bilgileri haberimizde.


 

ÇALIŞAN EYT BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

Gerekli şartları yerine getirerek emekli olmayı hayal eden EYT'liler, E-Devlet başta olmak üzere SGK il ve ilçe müdürlüklerine giderek durumu öğrenmek istiyor. Başvurular şahsen il müdürlüklerine yapılabilmekle birlikte E-Devlet üzerinden de gerçekleştiriliyor. Türkiye'nin Giriş Kapısı olarak vatandaşların özlük hakları ve birçok alandaki bilgilerine yer verilen ortalda arama kısmına "emekli" veya "gelir" kelimesi yazılıyor. Ardından "Gelir aylık ödenek talep belgesi verilmesi" seçeneği işaretleniyor. Tahsis talep türünde ise "yaşlılık aylığı"nın seçilerek başvurularda adım adım ilerleniyor. SSK kapsamında aylık talep edecekler 4A SSK; Bağ-Kur kapsamında aylık talep edecekler 4B Bağ-Kur seçeneğini işaretleyecekler. Banka bilgileri de seçildikten sonra başvuru tamamlanacak.


 

ÇALIŞAN EYT BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

Gerekli şartları yerine getirerek emekli olmayı hayal eden EYT'liler, E-Devlet başta olmak üzere SGK il ve ilçe müdürlüklerine giderek durumu öğrenmek istiyor. Başvurular şahsen il müdürlüklerine yapılabilmekle birlikte E-Devlet üzerinden de gerçekleştiriliyor. Türkiye'nin Giriş Kapısı olarak vatandaşların özlük hakları ve birçok alandaki bilgilerine yer verilen ortalda arama kısmına "emekli" veya "gelir" kelimesi yazılıyor. Ardından "Gelir aylık ödenek talep belgesi verilmesi" seçeneği işaretleniyor. Tahsis talep türünde ise "yaşlılık aylığı"nın seçilerek başvurularda adım adım ilerleniyor.

SSK kapsamında aylık talep edecekler 4A SSK; Bağ-Kur kapsamında aylık talep edecekler 4B Bağ-Kur seçeneğini işaretleyecekler. Banka bilgileri de seçildikten sonra başvuru tamamlanacak.



E-DEVLET ÇALIŞAN EYT BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

1. ADIM

?e-Devlet sistemine giriş yaptıktan sonra 'gelir, aylık ödenek talep belgesinin verilmesi belgesi'ne tıklayın.
?Ardından sayfada çıkan yeni başvuru sekmesine tıklayın.
?Tahsis talep türü olarak ise 'yaşlılık aylığını" seçin.

2. ADIM

?SSK kapsamında aylık talep edeceklerin '4A', Bağkur kapsamına girenlerin ise '4B' seçeneğini işaretlemesi gerekiyor. Seçim yaptıktan sonra 'başvur' butonu tıklayın.
?Maaş ödemesinin yapılacağı bankayı seçtikten sonra açıklama kısmına maaşınızı almak istediğiniz şubeyi yazın.
?Diğer iletişim bilgilerini de doldurun.

3. ADIM

?'Aylık alıyor mu?' sorusunu da "evet" veya "hayır" olarak yanıtlayın.
?Son aşamada 'ileri' butonu ardından 'başvur' butonuna basılarak bilgiler SGK'ya gönderilmiş olacak.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.