29.05.2020, 07:12

İSKİ’den sonra İETT çalışanları da dertli…

Geride bıraktığımız günlerin birinde, “İSKİ çalışanlarının feryadı” başlığı ile bir yazı yazmış ve çalışanların sorunlarını dile getirmiştim. Bu yazıdan sonra bazı dostlar yazıda her şey anlaşılır olmakla bana, “Ne olup olmadığını" sordular.

Ben meselenin Genel Müdürden başlamak üzere yardımcılarının, şube müdürlerinin, kısım amirlerinin liyakat esasına göre atanmadığını, A KA PE döneminden kalan kadroların İSKİ’yi yönettiğini makam sahiplerinin ve atananların liyakat’a uygun olarak görevlendirilmediğini anlattım.

Tüm bunları anlatabilmek için bir örnek vermem gerekirse, A KA PE döneminde bir ilçenin şube müdürlüğüne atanması uygun olduğu ve o zamanki yöneticilerin de benimsemesi yanında eşi CE HA PE de görevli olduğu ve kendisinin de onlara göre aşırı solcu olduğu için atanmamıştı.

İmamoğlu’nun göreve başlamasından sonra aynı arkadaşımız İSKİ camiasında, “Tamam şimdi hak ettiğin görev verilir. Bunu bizim zamanımızda bile hak ediyordun” şeklinde yorumlar yapılmasına karşın, ne oldu biliyor musunuz?

Eski şeflerden olan o teknik elamanın bir ilçenin Şube Müdürlüğü’ne atanabilmesi için kararnamesi hazırlanmış olup, eski dönemde emekli olduğu halde ne hikmetse 10 yıl sonra İmamoğlu tarafından yeniden Genel Müdür yapılan müdüre sunulmuş.

Onun etrafında herhangi bir değişiklik olmadığı gibi yine eski kadrolarla takfiye edildiğinden, bu kişiyi tanıyanlar bu kere, "Aman efendim bu kişi bu görevi bizim zamanımızda bile hak ediyordu ama, aşırı CHP’lidir” denilerek atanması engellenmiştir.

Şimdi İSKİ koridorlarında şu laflar dolaşıyormuş; "Seçimi kazandınız da ne oldu? İSKİ’yi de sizleri de yine biz yönetiyoruz” deniliyormuş

Yorum sizlerin…

GELELİM İETT’YE VE BAZI SORULARA

Bu kurumda çalışan ve görev aşkı ile dolu olan çalışanlardan çoğuna bir dokununca maalesef bin ah işitiyorsunuz. Öncelikle Muğla Büyükşehir Belediyesi’nde Ulaştırma Dairesi Başkanı iken, orada hakkında çeşitli söylentiler çıkan, hatta bazı konularda mahkemelik olunca seçim sürecine zarar vermemek için, seçim öncesi görevinden ayrılan Alper Hamdi Kolukısa’nın İETT Genel Müdür Vekilliğine getirilmesi hiç kimseyi memnun etmemiş.

Yetmezmiş gibi Yalova AKP üçüncü sıradan milletvekili adayı olan Dr. Hasan Özçelik Genel Müdür Yardımcısı olarak seçimlerde Rabia işareti yaparak, İmamoğlu taraftarlarını teröristlikle PKK’lı olmakla suçlayan, halen personele aynı gözle baktığı baskılarını sürdürdüğü iddiasına ne denilir?

Hamdi Bey, Muğla’dan geldikten sonra yine orada birlikte çalıştığı arkadaşları Şükrü Yılmaz’ı Ulaşım Dairesi Başkanlığına, Oktay Büyükbektaş’ı Destek Hizmetleri Daire Başkanı ve Satın Alma Müdürlüğüne, İrfan Demet’i Araç Bakım daire Başkanlığı’na Didim Belediyesi’nden gelen Naşit Oktay’ın Stratejik Planlama Müdürlüğü’ne getirilmesi ve tüm atamaları yönlendiren Yiğit Oğuz Duman’ın İnsan Kaynaklarına Danışmanlığına getirilmesine ne denilir?

Bunların dışında yine iddialara göre, 12 Sakarya Üniversite mezunu olup, halen üst düzey yönetici gibi gözüküp yüklü bir maaş alan kişilerin varlığı doğru mudur?

İETT Çalışanlarına otobüs, metrobüs, ve metrolar yani toplu taşıma vasıtaları ücretsiz olduğuna göre, hak eden veya etmeyen 50 Müdür, 17 Daire Başkanı Genel müdür yardımcılarına son model araçlar kiralanarak makam otosu tahsis edildiği ve yıllım giderinin 50 milyon lira olduğu iddiasına ne demeli?

İETT’de iddia edilen diğer hususlara gelince; Geçtiğimiz günlerde TBMM’de yaptığı bir açıklamadan sonra orada A KA PE’ liler tarafından linç edilmek istenen Gurup Başkan Vekili Engin Özkoç için, “Bu dayakla kalmasın, meclis çıkışında bacakları kırılsın…” dediği belirtilen Vahit Kiler’e İETT’nin İkitelli Garajının ihalesinin verildiği doğru mudur?

Yine AKP'li Yazıcıların yeğenlerinin olan ve otobüslerin bakımlarından ve yönetiminden sorumlu olan Vizyon Ulaşım Şirketi halen faaliyetlerini devam ettirdiği gibi, işten çıkarmayı yasaklayan düzenlemenin Resmi Gazete’de yayınlanmasından bir gün önce, 250 şoförü’n işten çıkarılmasına müdahale edilmiş midir? O şoförlerin geleceği ne olacaktır?

İETT’de görevli 1200 şoföre Kovit-19 testi yapıldığı, bunlardan216 sının pozitif olduğu ve bunlardan da 7 şoförün vefat etmesinden sonra, Edirnekapı’daki Metrobüs garajındaki şoförlere de test yapılması istendiği halde, Genel Müdür Yardımcısı Hasan Özçelik’in kurum doktoruna verdiği talimatla sadece ateşlerinin ölçüldüğü iddiası doğru mudur?

Tüm bu iddia edilen bilgileri, halkımızın daha iyi ve verimli hizmet alabilmesi için, ilgililerin ve konuya el koyması, gerekli tedbirleri alması gerekenlerin bilgisine sunuyorum.

Takdir kendilerinindir…

Yorumlar (0)