6 KM'ye 250 kazık

6 KM'ye 250 kazık
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, zeminde yaşanan çökme nedeniyle 1,3 kilometrelik bölümü kırılmak zorunda kalınan Alibeyköy – Eminönü Tramvay Hattı’nda incelemelerde bulundu. Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin, hizmete açılmadan yaşanan çökmeler nedeniyle, 6 kilometrelik hat boyunca, 25 ile 60 metre arasındaki uzunluklarda, yaklaşık 250 adet kazık çakılacağını söyledi

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Alibeyköy-Eminönü Tramvay Hattı Balat şantiyesi bölümünde incelemelerde bulundu. İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin, hat üzerinde yaptıkları işlemleri plan üzerinden İmamoğlu’na anlattı. Alpkökin, hatla ilgili “Aslında bitmiş bir projeydi. Ama burada yeniden imalatlara başladık. Yaklaşık 20 ile 60 metre arasında, farklı uzunluklarda 3 farklı çeşitte yaklaşık 250 adet kazık çakılacak. Kazıklarla beraber üst yapı imalatını, yıl sonuna kadar bitirmek istiyoruz. Şu an için Cibali - Alibeyköy arasını Aralık 2020’de açma hedefimiz var” bilgilerini paylaştı.

53 milimlik oturmalar olmuş
Haliç’in yapı itibariyle; dolgu alanı, deniz dibindeki çok sıkıntılı kil ve Trakya formasyonu denilen kayadan oluştuğunu belirten Alpkökin, kazık çakma işlemleri için şu bilgileri verdi: “Bu bölgede, kayaya kadar iniyoruz. Eskiden burada hiçbir şey olmadan, dolgu alanının üzerine direkt tabliye dökülmüş, raylar döşenmiş. Üzerinden tren dahi geçmeden, 53 milimlik oturmalar olmuş. Homojen olmamış, her plak kendi içinde farklı oturmuş. Zaten burası, hiçbir şey yapmasanız bile oturuyor. Zemin, gerçekten çok sıkıntılı. Farklı yöntemler de vardı; ama biz, en emin olanını, kayaya inme yöntemini uyguladık. 8,8 kilometrelik hattın yaklaşık 6 kilometresi kazıklı sistem olacak. Sahilin dışında kalan 2,8 kilometrelik kısmı da takip ediyoruz. Kırılırken buradaydım. İnanın çok üzüldüm ama yapacak bir şey.”

Kırmak zorunda kaldık
Alpkökin’in kısa sunumundan sonra bir değerlendirme yapan İmamoğlu, “Burada ne yazık ki zeminde oturma yaşanmasından ötürü, yapılan araştırmalar ve uzman hocaların raporları gereği, -ki daha üzerinde tramvay yok- burada dolgu zeminin üzerine bir işlem yapıldığı görülmüş. Bu hattın yıl sonuna kadar yetişmesiyle ilgili geceli gündüzlü bir çalışma sürdürüyoruz. Mecburen burada 1,3 kilometrelik bir kısmı kırmak zorunda kaldık. Böyle bir yanlışı düzeltme çabası içindeyiz. Ağustos ayının sonuna kadar bu işlem sürecek. Diğer noktalardaki hazırlıklar sürüyor. İnşallah Aralık sonunda bu hattı hazır hale getirip, Cibali’den Alibeyköy’e kadar işleyen bir tramvayımız olması için mücadele ediyoruz. Ama 1,3 kilometrede, geçen geldiğimizde gördüğümüz rayların yerinde, ne yazık ki kırma işlemi yapıp, böyle bir kazık işlemi yapmak zorunda kaldık. Bütün arkadaşlarımız, Pelin Hanım önderliğinde burada geceli gündüzlü bir çalışma yürütüyorlar” dedi. İmamoğlu, bölgede yapılan kazık çakma işlemlerini izledi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.