Abdullah Özdemir: İBB kaptansız yönetiliyor

İBB Meclisi’nin haziran ayı toplantısında İBB Ulaşım ve Trafik Komisyonu Başkanı Abdullah Özdemir’in, İstanbul trafiğiyle ilgili sunduğu Araştırma Komisyonu raporu görüşüldü. Resmi istatistiklerle ulaşımın durumunu gözler önüne seren Özdemir, sürücüsüz metrobüs üzerinden, “Şoförsüz metrobüs gibi İBB de kaptansız yönetilmektedir” benzetmesini yaptı

Abdullah Özdemir: İBB kaptansız yönetiliyor

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclisi haziran ayı olağan toplantısı dördüncü oturumu, Saraçhane'deki Başkanlık Binası içindeki Meclis Toplantı Salonu'nda, yapıldı. Toplantıda, maddelere geçilmeden önce yapılan gündem dışı konuşmalarda İBB Ulaşım ve Trafik Komisyonu Başkanı da olan Bağcılar Belediye Başkanı Abdullah Özdemir söz aldı. Özdemir, İBB’nin ilgili genel sekreter yardımcısı, daire başkanları, Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı İstanbul Bölge Müdürlüğü temsilcileri, üniversite profesörleri ve diğer kamu kurum ve kuruluşu başkanlarının katkılarıyla oluşturulan Araştırma Komisyonu’nun raporunu sundu. Karayolu ağı, lastik tekerlekli toplu taşıma ağı, demiryolu ağı ve denizyolu taşımacılığı konularında istatistiksel verilerin yer aldığı raporda; İstanbul ulaşımının son 3 yılıyla geçmiş dönemler karşılaştırıldı.



30 projenin biri yapıldı

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun seçim vaadinde kullandığı “İstanbul’da ulaşımı sorun olmaktan çıkaracağız” cümlesini hatırlatarak konuşmasına başlayan Özdemir, “Şimdi görüyoruz ki İstanbul’da trafik sorun olmaktan çıkmış değil, trafik sorunu İBB Başkanı’nın gündeminden çıktı. AK Parti döneminde başlatılan birkaç proje dışında yeni planlanmış kayda değer bir tünel, bir yol ve hatta bir kavşak bile yok. AK Parti döneminde başlanmış ve 2018 yılı içerisinde inşaatı devam eden 30 yol ve kavşak projesinin 11’inin imalatı 2019 yılı içerisinde tamamlanmış iken, mevcut yönetim 2020 yılı içerisinde sadece 1 projenin imalatını tamamlayabildi. Bu projenin de zaten yüzde 90’ı da AK Parti döneminde imal edilmişti. İşte bu AK Parti’nin hizmet anlayışıyla CHP’nin hizmetsizlik anlayışını net bir şekilde ortaya koymaktadır” dedi.


Bahattin’in çilesi bitti!

Metrobüs konusuna vurgu yapan Özdemir, “AK Parti döneminde 2012-2017 yılları arasında İstanbul’a 2 bin 250 adet otobüs alınmıştı. CHP’li İBB yönetimi döneminde ise sadece 160 adet metrobüs alım sözleşmesi yapıldı ve bunlardan da sadece 120 tanesini filoya katabildiler” dedi. İmamoğlu’na güzellemeler yapan “Metrobüs Bahattin”i de hatırlatan Özdemir, “Metrobüs Bahattin İBB’de işe alındı. Bahattin’in çilesi bitti ama maalesef İstanbullunun çilesi artarak devam ediyor” diye konuştu. Sürücüsüz bir şekilde ilerleyen metrobüs aracı üzerinden değerlendirme yapan Özdemir, “Şoförsüz bir metrobüsün gittiğine şahit olduk. Allah’a şükür ki bir can kaybı yaşanmadı. O gün gördüğümüz metrobüs kaptansızdı aslında bu görüntü mevcut İBB’nin yönetim şeklini de resmetmektedir. İBB de maalesef kaptansız yönetilmektedir” dedi




Artık PKK’lılar yakmıyor!

Özdemir, otobüslerle ilgili de “CHP’nin yönetime gelmesiyle otobüs açısından tek olumlu şey şu olabilir. Artık PKK’lılar otobüs yakmıyor. Artık İstanbul’da gezi eylemlerindeki vandallar, otobüsle ilgili herhangi bir hasara ve arızaya sebep olmuyor” yorumunda bulundu. Raylı sistemlerin ilerleme raporundaki rakamlar ise dikakt çekti. Demir yoluyla ilgili bir arpa boyu yol kat edilemediğini dile getiren Özdemir, “Ak parti döneminde yıllık 4.2 kilometrelik bir ilerleme varken CHP zamanında 600 metrelik ilerleme var. Bu sayı da 2021’deydi. 2022’de belki düzelir, yöneticiler biraz alışır ve ileriye gider diye düşünüyorduk. 2022’deki tablonun çok kötü olduğunu vurgulamak istiyorum. Ataköy – İkitelli metrosunda ilerleme 2021 Aralık’ta yüzde 69 iken 2022 yılı Mart ayında yüzde 70 ilerleme oldu. Bunun günlük ilerlemesi 144 cm. Buralar binlerce kişinin çalıştığı hatlardır. Elle kazsanız yüzlerce metre ilerlersiniz” dedi.



BİR TANE BİTİRİLMİŞ OTOPARK VAR MI?

Otopark konusunun da üstüne duran Özdemir, şöyle devam etti: “Sayın İBB Başkanı, seçim döneminde İstanbullulara 100 Bin araç kapasiteli otopark sözü vermişti. Görev süresinin 3 yılını geride bıraktı. Kendi verdiği söze göre şu ana kadar İstanbul’da 60 bin araç kapasiteli otoparkı bitirmiş olmalıydı. 60 Bin araç kapasiteli otopark nerede? İstanbul’a yapılacak 60 bin araç kapasiteli otopark demek her ilçeye ortalama 1500 araç kapasiteli otopark yapılması demektir. Maalesef biz ilçemizde daha yeni dönemde yapılmış ve bitirilmiş bir otoparkın olmadığını görüyoruz. AK Partili arkadaşlara değil CHP’li arkadaşlara soruyorum. Bir tane dahi bitirilmiş otoparkın var olduğunu bizlere ifade edebilirler mi?”
 

Yorumlar (0)