Bir dokundu bin ah işitti

Büyüçekmece Belediye Başkanı Hasan Akgün sosyal medya hesabından yaptığı bir paylaşımda “Büyükçekmece Mimar Sinan’dan Kınalı Köprüsü'ne kadar D-100 Karayolu’nun bir sahibi var mı?” diye sordu, “Tarlaya dönmüş, tek tük yanan aydınlatma direkleri devrildi devrilecek” eleştirisini yaptı. Çok sayıda Büyükçekmeceli ise Akgün'ün kendi ilçesine bakmasını isteyerek, bütün yolların tarlaya döndüğünü söyledi

Bir dokundu bin ah işitti

Büyükçekmece Belediye Başkanı Hasan Akgün, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda “25 yıldan beri Büyükçekmece Mimar Sinan’dan Kınalı Köprüsü'ne kadar D-100 Kara yolu’nun bir sahibi var mı?” diye sordu. Akgün, “Tarlaya dönmüş, tek tük yanan aydınlatma direkleri devrildi devrilecek. Avrupa’ya giden bu sahipsiz yolda olan kazaların sayısı belli değil. Tabi bu yola yol denilebilirse” eleştirisinde bulundu.

İBB'nin sorumluluğunda

Akgün'ün paylaşımına ilk yorum, AK Parti Meclis Üyesi Zerrin Çağlar'dan geldi. Çağlar, üç yıl önce Karayolları Genel Müdürlüğü ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin arasında protokol imzalandığını belirterek, “Buna göre Avcılar'dan D-100 yolu ve 1. Çevreyolu ve Gebze'ye kadar Ankara Asfaltı'nda kalan alanın 5 yıl süre ile elektrik sistemlerinin, trafik levhalarının bakım onarımı, çizgilerin çizilmesi, yol ve yeşil alanaların temizliği, drenaj sistemlerinin çalışır vaziyette tutulması gibi bakım işleri İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne devredildi. Bunların dışında kalan asfalt ve oto korkuluk ile ilgili onarım işleri karayollarının bünyesinde kaldı” açıklamasını yaptı. Çağlar ayrıca, “Bizim ilçemizde köstebek yuvasına dönmüş yolları sordunuz herhalde sayın Başkan. Bu yolları ne zaman yapmayı düşünüyorsunuz 27 yıllık bir belediye başkanı olarak?” diye sordu.


Çözüm bulursunuz!

Çatalca Belediye Başkanı Teknik Danışmanı Mustafa Erken ise “Çakmaklı Mahallesinde hafriyat dökümü ile birilerinin yeğeninin kamyon başı 400 TL para toplamasına fırsat vererek yolların bedavaya yapıldığını ve yıllardır bu işin böyle çözüldüğünü, dolayısıyla da bu işi yapanın az da olsa para kazandığını Aralık 2021 Meclisi'nde anlatan siz, yakındığınız o bölgelere de dahiyane ve tamamen duygusal çözümler bulursunuz. Şimdilik yakınma, sonra hazırlık ve sonrasında sonuç kısmında tamamen duygusal çözüm” tepkisini gösterdi. Çatalca’dan Ağva’ya kadar ilçe ve köylerin ana ulaşım yolları ile meydanların İstanbul Büyükşehir Belediyesi yetki alanında bulunduğunu belirten Erken, “Ana arter kavramı yabancı bir terim gibi algılanabiliyor. Oysa ki, ana arter, ana ulaşım yoludur. E-5 Karayolu, sahil yolları, Bağdat Caddesi, 10. Yıl Caddesi, Vatan Caddesi ve İstiklal Caddesi ana arterlerden bazılarıdır. Çözüm İBB'nin sitesinde var. ALO 153 Beyaz Masaya telefon açarsanız yatırım programına alıyorlar” diye konuştu.

İlçen tarlaya dönmüş

Hasan Akgün'ün paylaşımına yorum yapan Zeynep Aslı isimli kullanıcı da Büyükçekmece'de parkların ve yeşil alanların imara açılıp inşaat yapıldığını belirterek, “Örnek, Sun Marine ucubeleri, Dallas mevki Şirinler Parkı” dedi. Mehmet Saka isimli kullanıcı da “Bu twiti atmadan önce kendi ilçene bir bakmalıydın, orada da sorumluluk İBB'de. İlçende yollar tarla olmuş, zıplamadan gidilen yol kalmamış, 27 yıllık başkana yakışmıyor, eski Silivri Caddesi'nden hiç geçtiniz mi?” eleştirisinde bulundu. Ekrem Levent Küçükali isimli kullanıcı ise Akgün'ü savunarak, “Hasan amca aktroller 'CHP bakıyor o yollara' der halbuki bilmezler karayollarına ait. Malesef rant olmayan yerde AKP hükümeti yatırım yapmıyor ve atıl bırakıyor” dedi.

Yorumlar (0)