Ekrem İmamoğlu: Saçmalamanın daniskası

Ekrem İmamoğlu: Saçmalamanın daniskası
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, AYİDER tarafından düzenlenen ‘İnşaat Zirvesi’nin kapanışında konuştu. Kanal İstanbul eleştirisinde bulunan İmamoğlu, “Onun için, ‘Kanal yapalım, kanalın çevresine 2 milyonluk bir şehir kuralım’ saçmalamanın daniskası. Çevre dostu olmak binadan başlamaz, planlamadan başlar. Atatürk Havalimanı'nı takır tukur yıkarak, ‘Atatürk Havalimanı'na park yapıyorum’ diye ortaya çıkarak, yeşil ceket giymeyle ‘yeşil alancı’ olunmaz” dedi

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Anadolu Yakası İnşaat Müteahhitleri Derneği (AYİDER) tarafından düzenlenen “İnşaat Zirvesi”nin kapanış konuşmasını yaptı. İBB, Kadıköy Belediyesi, Kartal Belediyesi ve Ataşehir Belediyesi’nden bürokratların da katkı sunduğu zirveye emeği geçen herkese teşekkürlerini ileten İmamoğlu, inşaat sektörünün ana aktörlerinden müteahhitlik mesleğinin hak ettiği seviyede olmadığına vurgu yaptı.


Cesur adımlar atılamadı

“İBB Başkanı olduğumda, ‘Temel bir kısım konulara zeminler oluşturalım, bunları tartışalım, konuşalım’ dediğimde, ne yazık ki bazı sivil toplum kuruluşları da dahil çok böyle cesur adımlar atılamadı” diyen İmamoğlu, “İmarla ilgili olsun, bazı bölgelere dönük uygulamaları daha hızlandırmaya yol çizen, pratik yöntemlerin oluşturulması sürecinde olsun ne yazık ki ülkemizin siyasi endişeleri yüzünden bir araya gelmekte, bir arada olmakta, bir arada düşünmekte dahi imtina eden bir kısım sivil toplum kuruluşları ve onların yöneticileri olmadı değil. Bunun açıkça altını çizelim. Yani bir araya gelirsek, fotoğraf verirsek acaba ne olur? Ekrem İmamoğlu'yla fotoğraf vermenin bir bedeli var diye düşünüyorum İstanbul'da ve Türkiye'de ne yazık ki. Ama halkı kazandıran bir bedeli var. Aslında çok sağlıklı meslek yaşamına bakan müteahhit dostlarımıza da buradan ifade edeyim: Aslında onlara da kazandıran bir insan burada var” ifadelerini kullandı.

Şehircilik sorunumuz var

İstanbul’un ilçelerinin tamamına yakınının imar planlarını İBB Meclisi’nden geçirdikleri bilgisini paylaşan İmamoğlu, “İstanbul’da mimari açıdan sorunlarımız var. Günün başka konuları ve sorunları var. Ama bizim ciddi anlamda şehircilik sorunumuz var. Bırakalım yeşil binaya gelmeyi, daha oraya gelene kadar ne yazık ki çirkin binalar, çirkin şehirler ürettik. Bu kadim ülkeye, bu güzel ülkenin bazen çok güzel coğrafyalarına, tarihine hiç de uygun olmayan şehirler ürettik. Bunu itiraf edelim. Hepimiz bir parçası olduk. Ama siyasi iradeler, ama teknik insanlar, ama bizler, sizler gibi üretici kişiler. Bazen müteahhitler bu konuda suçlanır ama bana göre müteahhit son halkası. Oraya gelene kadar, bu halkalar dizilirken çok büyük hatalar, çok büyük yanlışlar yapıldı” tespitlerinde bulundu.


 

Herkes kah kah gülüyor!

Kendi meslek hayatında 1999 depremin “milat” olduğunun altını çizen İmamoğlu, “İstanbul, şu anda yaklaşık 19 milyonun üzerinde insana su veriyor. İçme suyundan yola çıkarak bunu söylüyorum. Çünkü ne yazık ki ülkemizde sağlıklı, inandırıcı, mülteci sayısını bize verebilen devlet kurumumuz yok. Kimi geliyor, ‘550 bin mültecimiz var diyor. Herkes buna kah kah gülüyor. Söyleyenin arkadaşları da inanmıyor. Ben gerçekçi sayıyı vereyim size. Bu şehir, 19 milyonun üzerinde insana ev sahipliği yapıyor. Böylesi bir nüfusu şu anda iskan edebiliyor bu şehir” dedi. “İstanbul çok konut yaparak mutlu olacak bir şehir değil” diyen İmamoğlu, “İstanbul’un kaliteli işler yaparak, kaliteli binalar yaparak ve de dünyanın şu an konuştuğu yeşil binalar, çevre dostu binalar yaparak dünyada adını konuşturan bir kent olma mecburiyeti var” ifadelerini kullandı.



Nereye yapacaksınız?

Son zamanlarda gündemden düşmeyen Atatürk Havalimanı’ndaki pist kırma çalışmalarına değinen İmamoğlu, şu ifadeleri kullandı: “Günün sonunda bugün İstanbul, rezerv alanlarıyla gerçekten ne yazık ki ve milyonlarca nüfusa hala ev sahipliği yapacak bir durumda. Onun için, ‘Kanal yapalım, kanalın çevresine 2 milyonluk bir şehir kuralım…’ Saçmalamanın daniskası. Çevre dostu olmak binadan başlamaz, planlamadan başlar. Binaları nereye yapacaksınız? Nasıl bir çevreyle kurgulayacaksınız? Ne yapacaksınız? Buradan başlar. Yani Atatürk Havalimanı'nı takır tukur yıkarak, ‘Atatürk Havalimanı'na park yapıyorum’ diye ortaya çıkarak, yeşil ceket giymeyle ‘yeşil alancı’ olunmaz.”


250 KİLOMETRE HIZLA DUVARA TOSLAMAZ!

Atatürk Havalimanı yakınındaki Ayamama Vadisi'ni 1 milyon metrekarelik yeşil alana dönüştürme çalışmalarının sürdüğü bilgisini paylaşan İmamoğlu, Florya Atatürk Kent Ormanı’nın kullanılabilir alanını da 200 bin metrekareden 640 bin metrekareye çıkardıklarına vurgu yaptı. Örnek verdiği alanların, millet bahçesine dönüştürüleceği iddia edilen Atatürk Havalimanı’nın iki yanına denk düştüğünü aktaran İmamoğlu, “25 senedir oraya bakıyordunuz. Bakın ben, teklifte de bulundum. ‘Bize verin’ diye yazı yazdırttım, cevap bile alamadım. Atatürk Havalimanı'nın hemen kuzeyinde, şu an beton bloklar vardır orada. Geçerken görürsünüz. Bir metro inşaatının deposu. Orası, tam 650 bin metrekare bir alandır. Bir milyon metreye de uzayabilir yukarıya doğru. Ki onun hemen kıyısından Ayamama Vadisi'nden İkitelli Organize’ye kadar yeşil alan yapacağız” şeklinde konuştu.

Şehre ortak akıl masasından bakılması gerektiğine vurgu yapan İmamoğlu, “Bir kentin geleceğini oradan tasarlarsınız. Ve işte ancak o zaman bir şehir 250 kilometre hızla duvara toslamaz. Bir şehri böyle yönetebilirsiniz; geleceği tasarlayarak. Yoksa akşamdan sabaha 2 milyar 300 milyon liraya bir ihale yap. On tane eskavatörü oraya yolla, kırk tane de kamyonu yolla, efendime söyleyeyim ‘Yeşil alan yapacağım!’ Bu şehrin 16 milyon insanı var. Çok üstün zekalı insanları var. Şehir plancısı, mimarı, mühendisi, çevre mühendisi… Bu insanların meslek odaları var. Otur vatandaşla tanış, konuş. Şehrin göbeğinde 11 milyon metrekarelik bir alanı ne yapacağız? Tartış. Millete kıymet verseniz, o zaman doğru yolu bulursunuz. Ama bu akıl bize doğru yolu göstermez.”

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.