Emniyet kemeri hayat kurtarır

Emniyet kemeri hayat kurtarır

Bayram tatiliyle birlikte trafikte yoğunluğun ve tehlikenin artacağı bir haftaya girmiş olacağız. Maalesef bayram tatili süresince trafik yoğunluğu artışına paralel olarak trafik kazaları da artmakta, her yıl binlerce insanımız bu kazalar neticesinde hayatını kaybetmektedir. Bu durum bayram tatili öncesinde yola çıkmadan sürücülerin ve yetkililerin alması gereken önlemler ve dikkat edilmesi gereken konuların önemini ortaya koymaktadır.

Kusur sürücülerin

Türkiye'de 2021 yılında toplam 430 bin 204 trafik kazası yaşanırken bunların 187 bin 524'ü ölümlere ve yaralanmalara sebep olan kazalar oldu. EGM'den alınan verilere göre, ölümlü-yaralanmalı kazalarda 2021 yılında da en büyük kusur sürücülerin oldu. Bu kazalara sebep olan 223 bin 978 kusurun 2020’ye benzer bir şekilde yüzde 87’sinin sürücü; yüzde 8,2’sinin yaya, yüzde 2,5’inin araç, yüzde 1,8’inin yolcu ve yalnızca yüzde 0,5’inin yol kaynaklı olduğu tespit edilmiş. EGM'nin verilerine göre ayrıca, 2020'de bir önceki yıla göre ölümlere ve yaralanmalara sebep olan kazalara karışan bisiklet sayısı yüzde 7 azalmıştı. 2021, bu sayının tekrar yükselişe geçerek yüzde 16,8 arttığı, 8887 bisikletin can kaybı ve yaralanmalar ile sonuçlanan kazalara karıştığı bir yıl oldu.


2-3 saatte bir mola

Göründüğü üzere yaşanan kazaların büyük bir kısmı insan faktöründen kaynaklanmaktadır. Tedbir hayat kurtarır insan hatası nedeniyle meydana gelebilecek trafik kazalarını en aza indirmek için bayram tatilinde yola çıkan sürücülerin ve tüm yolcuların emniyet kemeri takmaları, hız sınırına uymaları, yorgun, uykusuz ve alkollü araç kullanmamaları ve hatalı sollama yapmamaları gerekir. Sürücüler yola çıkmadan önce yeteri kadar dinlenmeli, 2-3 saatte bir mutlaka mola vermelidir. Uzun mesafeli yolculuklarda, mümkünse iki sürücü ile yola çıkılmalıdır. Yolculuk öncesi, görüşü engelleyen, refleksleri ağırlaştıran ilaçlar alınmamalıdır. Sürücüler, gereksiz ve hatalı sollama yapmaktan kaçınmalı; virajlarda, kavşaklarda ve tepe üstleri gibi görüş mesafesinin dar olduğu yerlerde hızlarını düşürmelidir. Yayalar karşıya geçişlerde mutlaka yaya geçidi kullanmalıdır. Araçlardaki ilk yardım çantası, üçgen reflektör, yangın söndürme cihazı gibi zorunlu donanımların tam olduğu kontrol edilmelidir. Yol yapım ve yenileme çalışmalarında uyarı ve ikazların yeterli olmaması nedeniyle de birçok kaza meydana gelmektedir. Bu kısımlardaki uyarıcı ve ikaz levhalarının eksiksiz bir şekilde konulması ve dış etkenlerden etkilenmeyecek şekilde sabitlenmesi gerekmektedir.

Yorumlar (0)