Kriz gözler önüne serildi

Kriz gözler önüne serildi
Ambulans şoförünün eylemiyle bir kez daha gözler önüne serilen sağlık sistemi krizi her geçen gün derinleşmeye devam ediyor. Konuya ilişkin açıklamada bulunan Sağlık Hizmetleri Sendikası Genel Başkanı Özlem Akarken “Ambulans şoförü mesai arkadaşımız yaptığı eylemle hepimizin sesi olmuştur. Sağlık sisteminde yaşadığımız kriz kırmızı alarm seviyesindedir’’ dedi

Sağlık sisteminde kriz her geçen gün derinleşmeye devam ediyor. Son olarak ise ambülans şoförünün yaptığı eylem gündemde bomba etkisi yarattı ve krizin etkilerini ortaya serdi. Randevu alınamaması, hastanelerde yeterli sayıda doktor ve sağlık personelinin bulunmaması, sağlık çalışanlarının özlük haklarının iyileştirilmemesi sağlık sistemimizde çok daha ağır krizlerin de habercisi. Konuya ilişkin Sağlık Hizmetleri Sendikası Genel Başkanı Özlem Akarken de açıklamada bulundu.

Kendisiyle gurur duyduk
Akarken şunları söyledi: “Yıllardır yetkili sendikaların yapamadığını 112’de görev yapan mesai arkadaşımız yapmıştır. Kendisiyle onur ve gurur duyduk. Kendisi yalnız değildir milyonlarca sağlık kurum çalışanının, hasta ve hasta yakınının sesi olmuştur. Sağlık sisteminde yaşanan krizi gözler önüne sermiştir. 24 saat usulü hizmet veren 112 sağlık çalışanlarının sorunlarından biri hastayı nakil edeceği hastaneyi bulmaktır. Başta hekimler olmak üzere hakkınız ödenmez denilen sağlık çalışanlarının özlük haklarında düzenleme olmaması, atama bekleyen birçok personelin atamasının olmaması, MHRS sisteminde hasta ve hasta yakınlarının randevu bulamaması, basına yansıyan Giresun Görele ilçesindeki gibi birçok il ve ilçede bazı branşlarda uzman doktorların olmaması ve yaklaşık 20 yıldır uygulanan sağlıkta dönüşüm programının maalesef randımanlı çalışmaması sonunda sağlık sistemimiz krize girmiştir. Hasta sağlığından ziyade hastanelerin para kazanması ön plana çıkmıştır. Özel hastane sayıları artarken SGK’nın yeni düzenlemesi ile bazı özel hastanelerde kısmi branşlardaki sigortalı hasta kabulü anlaşması feshedilerek özel hastanelerin bütün branşlarda sigortalı hasta kabul etmesi sağlanırken çoğu hastanede hali hazırda sorunlar mevcut olarak devam etmekte hastalar maddi yetersizlikler den özel hastanelerde de derdine derman bulamamaktadır.’’
 

Vatandaş tedavi olamaz hale geldi
Akarken açıklamasının devamında ise şunlara değindi: “Ağız Diş Sağlığı merkezlerinde görev yapan personelin pandemi döneminde filyasyon ekiplerinde görevlendirilmesi, ağız ve diş sağlığı merkezlerinin kısmı çalışması sonunda gelinen noktada normalleşme süreciyle genel diş muayenesi yaptırabilseler bile uzmanlık gerektiren bölümlerde yeterli diş hekimi olmamasından dolayı maalesef hastalar özel kliniklere yönelmekte çoğu vatandaş ise malzemelerin döviz endeksli olmasından dolayı fiyatlar karşısında tedavilerini yaptıramama noktasına gelmektedir. Ayrıca fizik tedavi hizmeti veren hastaneler ayakta hasta kabulüyle fizik tedavi verdiği halde yürüme güçlüğü çeken ve felçli hastalar gibi yatarak tedavi alması gereken hastalar içinde hastaları sıraya sokmakta bu merkezlerde maalesef yatarak hasta kabulü fazla yapamamaktadır. Sıra bekleyen hasta listeleri uzamaktadır Gerek 182 gerekse internet üzerinden yapılan randevu talebinde, çoğu branşta hastalar randevu bulamamakta şikayetlerine çare bulmak isteyen hastalar akşam saatleri acil servislere akın etmektedir. Bu da gerek hasta ve hasta yakını gerekse sağlık personeli için zorlu bir sürecin başlaması demektir.”

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.