Nene Hatun'dan 6 saatlik 'tehlikeli' operasyon!

Nene Hatun'dan 6 saatlik 'tehlikeli' operasyon!
Acil Durum Müdahale gemisi Nene Hatun, İstanbul Boğazı'nda 6 saat süren bir operasyon gerçekleştirdi. Operasyonda, Marmara denizi girişinde bulunan iki eski şamandıra, yerli ve milli olarak imal edilen Atlas tipi "Akıllı" şamandıralarla değiştirildi.

88 metre uzunluğunda ve 18 metre genişliğindeki Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğüne bağlı Acil Durum Müdahale gemisi Nene Hatun, önceki gün öğle saatlerinde İstanbul Boğazı'nda 6 saatlik bir operasyona katıldı. Operasyonda, yerli ve milli olarak imal edilen "Atlas" tipi iki şamandırayı yerine yerleştirildi.

İstanbul Boğazı'ndaki yoğun gemi trafiği ve bölgedeki şiddetli akıntılar nedeniyle oldukça tehlikeli olarak nitelenen operasyonda, Önce Boğaz'nı Marmara girişinde Ahırkapı açıklarında bulunan eski şamandıra Nene Hatun'un vinciyle kaldırılarak güverteye alındığı, ardından "Akıllı şamandıra" olarak nitelenen Atlas tipi yeni şamandıra yine aynı vinç kullanılarak yerine bırakıldığı, ardından bir kez daha harekete geçen Nene Hatun gemisi bu kez Kızkulesi yanında bulunan eski şamandırayı yenisiyle değiştirdiği belirtildi.



Maliyeti yarı yarıya düşürüyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından Türkiye'de tasarlanan ve imal edilen ve işletme maliyetini yarı yarıya düşürdüğü belirlenen yeni tip şamandıralarla hava durumu, gemi trafiği , Deniz kirliliği takip edilebileceğive  üzerine kamera, radar gibi ekipmanlar takılıp kullanılabileceği aktarıldı.


'Zor görevi kazasız belasız gerçekleştirdik'

Nene Hatun Acil Durum Müdahale gemisi kaptanı Necdet Hamza operasyonun tehlikeli olduğunu söyleyerek, "Ahırkapı ve Kız Kulesinde bulunan sığlık şamandırası değiştirdik.  Şamandıraların olduğu yer hem sığ hem de akıntının çok olduğu yerler Aynı zamanda gemi trafik yoğunluğun da fazla oldu yer olduğu için  tehlikeli bir operasyon oldu.  Ancak Nene Hatun gemisinin dinamik konumlandırma sistemi gibi modern donanımları bu zor görevi kazasız belasız gerçekleştirmemizi sağladı" dedi.

Kaptan Necdet Hamza, şöyle ekledi:

"Dolayısıyla yüksek bir çeki gücü var. Türkiye'nin en yüksek çeki gücüne sahip gemilerinden bir tanesi. Kurtarma amaçlı kullanılan en büyük gemimiz. 250 tona kadar çeki gücü var.  Gemide dalış sistemimiz var, kurtarma operasyonlarından kullanabileceğimiz. Birinci sınıf dalgıçlara sahibiz. Aynı zamanda derinlere dalabilmemiz için dalış çanımız ve hava gaz karışımı olan basınç odamız var. Kazazedeleri hastane götürebilmemiz için  onları hastaneye yetiştirene kadar ilk yardım ve acil müdahalede bulunabilmek için 20 kişilik hastaneye sahibiz. Denizde ve denize yakın bölgelerdeki yangına müdahale etmek için yangın sistemimiz var.  Bu sistem saatte 9600 metre küp su basabiliyor.  Deniz kirliliğine müdahale edebiliyoruz. Deniz yüzeyindeki akaryakıt kirliliğini toplayıp bin metreküpe kadar kendi bünyemizde tutup dışarıya bırakabilmek için kendi sistemimiz var. Aynı zamanda bu akaryakıtı denize döken gemiyi tespit edebilmek için laboratuvar sistemimiz var."

DHA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.