Karayolları haraç yolu olmuş!

Yöneticilerimizin çok sıklıkla övündükleri karayolları sıklıkla gündeme geliyor.

Evet ülkemizde duble yol denilen ya da bölünmüş yolların çoğalması Km. olarak uzaması sonucunda trafik kazaları azaldığı gibi, gidilecek yere önceki gidi-dönüş yollarına göre daha kışı bir sürede gidiliyor.

Eyvallah. Bu durum inkar edilemez. Temennim bu yolların çoğalıp tüm yurdumun duble yol ağları ile örülmesidir.

Ancak bu yolların tuzaklardan da arındırılması gerekir. Şimdi bazılarınız, “Bu yollarda tuzak mı var?” diyebilirsiniz. Evet hemen her taraf tuzaklarla dolu. Aşağıda vereceğim bir örnekte bir sürücünün bu tuzaklara düşerek ödediği trafik cezalarını incelerseniz konunun doğru olduğu anlaşılacaktır. O zaman karayollarının haraca dönüştüğünü de sanırım onaylayacaksınız.

Efendim duble yollarımızla övündüğümüz şehirler arası yollarda öyle acayip ve hiç ummadığınız yerlere kameralar konularak tuzaklar kurulmuş ki, inanın şaşıracaksınız. Bu tür yolların çoğu zaten şehir içinden geçmiyor. Verilen bilgilere göre de gidiş- gelişli duble yollarda hız limiti 120 Km.

Peki, böyle bir yolda seyahat eder ve bir şehrin ya da köyün uzağından geçerken bu yola 70 Km. limit koymak sizce tuzak değil midir?

Şimdi bu tuzaklı ya da haraç niteliğindeki cezalara bakalım.

Tarih 29 Mayıs 2019, yer 223. Cadde Halkalı 4. Kavşak. Ceza kırmızı ışık ihlali nedeniyle 235 Tl. Dörtlü kavşağın hiç birinde araç yok. Bir miktar bekleme yapıldıktan sonra yollar boş olduğu, tehlikeye yol açmayacağı ve trafik polisi olsaydı geç işareti vereceği düşüncesi ile geçilmiş. Aracın durumu ve yolların boş olduğu fotoğrafta görülüyor.

Tarih 25 Ağustos 2019 Keşan-Gelibolu istikameti bölünmüş yol. Hız limiti tuzağı 70Km, araç hızı 81 Km. ceza 235 Tl.

Tarih 27 Ağustos 2019 İzmir-Selçuk istikameti hız limiti tuzağı 70Km, araç hızı 82 Km. ceza 235 TL.

Tarih 2 Eylül 2019 saat 10.41 D550 Ezine-Ayvacık arası bölünmüş yol, hız limiti tuzağı 70km, araç hızı 99 km. ceza 488Tl.

Tarih 2 Eylül 2019 saat13.42 Gelibolu-Keşan istikameti duble yol hız tuzağı 70, araç hızı 91 ceza 235 Tl.

Tarih yine 2 Eylül 2019 D110 duble karayolu,  saat 14.35 Malkara-Keşan’a geliş Yamanlar önü hız limiti tuzağı 82, araç hızı 110 ceza 488 Tl.

Bu cezalarla bu arkadaşa kısa süre içerisinde kesilen ceza 1916 Tl, yüzde 25 peşin ödeme düşülse 1437 Tl. Devlet bütçesine katkı sağlanmış oluyor.

Duble yollarımızla övünüyor ama hız limitini 70-80 km. yapıp bölünmüş yolun düzgünlüğü ile onun akışına kapılan bu gibi sürücülerden bütçeye katkı almak ceza mıdır, haraç mıdır? O zaman duble yollar için algılanmış olan hız limitinin 120 Km. olmadığı vatandaşa anlatılmalı ve dikkatli olunması öğretilmelidir kanaatindeyim.

Aman sürücü arkadaşlar duble yolların rahatlığı nedeniyle akış rehavetine kapılmayın ki, sonrasında evinize fotoğraflar gelmesin.

İmar affı paraları ne oldu?

Yine devletimiz bir yasa çıkararak, İmar Affı adı altında vatandaşların önceden kendi arazilerine ya da devletin arazisine yaptığı binalarla ilgili para topladı.

Bundan memnun olan vatandaşlarımız, mevcut durumlarını fotoğraflayıp, projelerini çizdirerek belediyelere vergi dairelerine koşup devletin istediği ve ilgili komisyonun tespit ettiği paraları ödediler.

O gün bu gündür parasını ödeyen vatandaş devletten bir haber bekliyor. Bu durum tapuya beyan edildiği şekliyle tescil edilmesi olduğu gibi, verilen projeye göre de binaların tamamlanmasına izin verilmesidir.

İlgili Bakanlık bu durum için, “Bilmem kaç bin müracaat kabul edilmedi. Şu kadar uygun olmayan binalar yıkıldı ve devam edecek” açıklaması yapıyor.

Evet, bildiğim ve izlediğim kadarıyla da tatil yörelerinde, Papadokya’da ve Uzungöl’de Karadeniz yaylaları ve benzer diğer yerlerde, bu durumu fırsata çevirmek isteyenlere izin verilmedi ve yıkımlar sürdü ve sürüyor.

Bu fırsatçılara gereken iznin verilmemesi yanında, onlara yıkımla cevap verilmesi elbette takdir edilecek bir durum. Aldığım bildirimlere göre gerçek beyanı vermiş ve bedelini ödemiş olan vatandaşlarımız beklemede ve ne yapacaklarını bilmedikleri gibi, devletten neler yapılacağına dair ilgi ve bilgi bekliyor olmaları. Beklenen beyanlarının tescili ve eksiklerin tamamlanmasıdır.

İlgili Bakanlık bu konuda vatandaşı aydınlatırsa onlarında tereddütleri ortadan kalkar ve rahat ederler.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Mustafa Dolu Arşivi