Güven bunalımı


Güven bunalımı

Dağıtım bedeli, TRT payı gibi fiyatlandırmalarla abonelerine kullandığı elektrik bedelinin neredeyse iki katını gönderen dağıtım şirketleri; bir kez daha tükecileri mağdur ediyor. Güvence bedeli adı altında her abonenin faturasına farklı farklı ücret yansıtan şirketler, zaten ödenmiş olan ücreti bir kez daha almak için çeşitli yollara başvuruyor.

Son günlerde kendilerine bu konuda çok başvuru olduğunu söyleyen Büyükçekmece Tüketiciyi Koruma ve Bilinçlendirme Derneği Başkanı Sevgi Emanet, özellikle eski elektrik abonelerinin faturalarına yansıyan fahiş tutarlardaki 'güvence bedelleri' ile ilgili bir basın açıklaması yaptı.

“Türkiye'de elektrik dağıtım firmalarının özelleştirilmesi ile başlayan, firmaların kâr hırsıyla abonelerin sırtına yüklenen elektrik dağıtım şirketlerinin son uygulaması ile vatandaşların bir kez daha mağdur edildiklerini derneğimize ellerinde faturalarla gelen tüketicilerden görmekteyiz” diyen Emanet, “Çeşitli kılıflarla tüketicilerin ceplerindeki son kuruşlarına kadar talip olan dağıtım şirketlerine gerek Enerji Bakanlığımız gerekse Enerji Piyasası Denetleme Kurulu'nun (EPDK) dur demesi gerekli” ifadesini kullandı.

19 yılda güven veremedik mi?
Elektrik şirketlerinin tüketicinin borcunu ödememe riskine karşı, abonelik sırasında güvence bedelini teminat olarak aldığını, sözleşme iptal edildiğinde bu bedeli iade ettiğini söyleyen Emanet, “Şimdi eski aboneler soruyor. 'Bu güvence bedeli de neyin nesi? Biz bu bedeli 25 sene önce ödedik' diyorlar. Derneğimize başvuruda bulunup haklı olarak şu soruların cevabını arıyorlar. Örneğin bir vatandaş, “güvence bedeli adında 103,66 TL fatura gönderilmiş. Kaç yıllık abonelik de tekrar güvence bedeli nasıl oluyor da tekrar isteniyor” diyor. Bir diğeri “Hiçbir şekilde tarafıma ibraz edilmeden çekilen 305 TL tutarındaki bedelin iadesini istiyorum. 65 yaşındayım. Kim bilir kaç yıldır elektrik abonesi olduğumu bile unuttum. Yıllar sonra böyle saçmalık olmaz. Hem 315 lira nedir? Ha cebimden çekmişsiniz ha bankadan” tepkisini gösteriyor. Başka bir tüketici, “19 yıldır düzenli olarak ödeme yapan bir aboneyim. Bu Boğaziçi CLK'nın talep ettiği 70 lira elektrik güvence bedeli nedir, 19 yıldır güven veremedik mi? O zaman yıllar evvel yatırdığımız güvence bedelini faiziyle bize geri verin” diyor. Biz de bu haklı talepleri yetkililere iletmek ve buna dur demek için çalışıyoruz” diye konuştu.

Bunlara soruşturma açılmalı
Dernek Başkanı Emanet, “Vatandaşın herhangi borcu yoksa, sözleşme yenilenmemişse, tüketici olarak herhangi bir ek bedel ödemeden elektrik kullanmaya devam etmesi gerekmez mi? Elektrik dağıtım şirketleri karşısında mağdur olan tüketicilerin haklarını korumak için Bakanlığımızın bir çalışma yapıp haksız yere güvence bedeli isteyen elektrik dağıtım şirketine soruşturma açmasını talep eden yüzlerce tüketicimiz var” dedi.

Hakkınızı sonuna kadar arayın
“Faturalarınıza yansıtılan güvence bedellerinin peşini bırakmayın” diyerek tüketicilere seslenen Emanet, “Buradan tüketicilere uyarıda bulunmak istiyoruz; hemen hemen her aboneye farklı tutarda yansıtılan bu ücret için bağlı bulunduğunuz elektrik dağıtım şirketlerine faturanıza yansıtılan güvence bedeli ile ilgili itiraz dilekçesi verin. Haklarınızı aramaktan çekinmeyiniz. Bu şirketlerden gelecek cevaba göre de mağduriyetinizi gidermek için tüketici mahkemeleri, hakem heyetleri gerekirse EPDK ve BİMER üzerinden her türlü yolu sonuna kadar kullanın. Ayrıca  ödemeye gittiğiniz zaman üzerinize başka abonelik bulunup bulunmadığını sorgulatın ve üzerinize abonelik bulunması halinde dağıtım şirketinden güvence paranızın iadesini isteyin” diye konuştu. 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.