13 Mayıs 2018 Pazar Reyting Sonuçları | Savaşçı, Cennetin Gözyaşları, Çocuklar Duymasın savaşı!

Geçtiğimiz hafta Survivor'ın tüm kategorilerdeki birinciliği ile alev alan reyting sıralamasında yeni bir heyecan yaşandı dün akşam. Savaşçı, Cennetin Gözyaşları, Çocuklar Duymasın'ın yanısıra Dominik'teki heyecan için ekran başına kilitlenen binlerce izleyici günün sıralamasını belirledi. Kanal D'de Çocuklar Duymasın, STAR TV'de jet Sosyete, FOX TV'de Savaşçı ve TV8'de de Survivor birinci olabilmek için önemli bir mücadele verdi. Ayrıca Gülbin Tosun da sıralamanın üst basamaklarında yer alarak haftanın son gününde Türkiye ve dünyadan son dakika gelişmelerini aktararak bilgi akışı sağladı. Kesin reyting sonuçları 10.30-11.00 arasında web sitemizde yayınlanacaktır.

Birbirinden iddialı yapımların yer aldığı haftanın öncesinde geçtiğimiz hafta neler yaşandığına bakalım. İzleyenlere ipucu vermesi açısından önem teşkil etmektedir. Total'de 18.95 share ile TV8'de ekrana gelen Survivor zirveyi kaptı. İkinci sırada 17.47 share ile FOX TV'nin sevilen dizisi Savaşçı yer alırken, üçüncü sırada ise 14.43 share ile Gülbin Tosun ile FOX Ana Haber Hafta Sonu yer aldı. AB grubunda da 17.87 share ile Survivor zirvede yer aldı. İkinci sırada 14.35 share ile Star TV'de ekrana gelen Jet Sosyete yer alırken, üçüncü sırada ise 14.27 share ile Savaşçı yer aldı.

6 mayıs 2018 reyting sonuçları

 

REYTİNG NEDİR?

İzleyici ölçümü bir izleyici topluluğunda kaç kişi olduğunun ölçümüdür. Genelde radyo dinleyicileri ve televizyon izleyicileri için düşünülse de, gazete ve dergi okuyucuları ve Web sitesi kullanıcıları için de geçerli olan bu kavram, yayımcılar ve reklamcılar tarafından, kaç kişi ve kimlere ulaşıldığını belirlemek için kullanılır. Bu daha geniş anlamıyla izleyici kitle araştırması anlamına gelir. Ölçümler medya pazarlarına göre ayrı ayrı yapılır, bunlar genelde metropol bölgelere karşılık gelir.

Tek bir televizyon izlenme oranı (reyting) puanı, takip edilen bir bölgedeki seyircilerin belli bir dakikadaki sayılarının %1’ine karşılık gelir. Örneğin 2004 yılı itibarıyla ABD’de 109,6 milyon televizyonlu ev vardı. Dolayısıyla, 2004-05 izleme sezonu için, ulusal bir reyting puanı bu sayının %1 olan 1.096.000 eve karşılık gelir. Bir programın yayımında kullanıldığında, program süresince ortalama reyting puanı tipik olarak belirtilir. Reyting puanları genelde evhalkları için değil, belli demografik gruplar için verilir. Örneğin, 18-49 yaş grubu için bir reyting puanı, ülkedeki 18-49 yaş grubundaki insanların %1’ine eşdeğer sayılır.

Bir reyting puanı ile pay grubu farklıdır, reyting puanı tüm olasıl seyircilerin %1’ini ifade eder, pay puanı ise o an televizyon seyredenlerin %1’ine karşılık gelir. Dolayısıyla bir yayının payı, genelde reytingden daha anlamlıdır, özellikle toplam TV seyrinin düşük olduğu zamanlarda (gece geç saatler gibi).

İZLENME ORANI, İZLENME PAYI NEDİR?

İzleyici Oranı (reyting) ortalama izlenme oranıdır. Bir program diliminde veya zaman diliminde her dakikaya düşen ortalama izleyici yüzdesini gösterir. İzlenme Payı, bir kanalın belli bir zaman diliminde toplam izleyiciden almış olduğu payı gösterir.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.