22 Mayıs Çarşamba reyting sonuçları | Diriliş Ertuğrul, FOX Ana Haber ve Sen Anlat Karadeniz

Seyircilerin kumandalarıyla güne yön verdiği ve birinciyi belirlediği3 kategorideki reyting zirvesi için geri sayım devam ediyor. Diziler, yarışmalar, iftar ve sahur programlarının yanısıra öğle kuşağındaki reality formatındaki yayınlar günün belirleyicisi oluyor. Sabah saatlerinde başlayan reyting mücadelesinde İsmail Küçükkaya, Çalar Saat ile önemli izlenme oranları topluyor. Saatler 10.00'u gösterdiğinde ise Müge Anlı ekranlara geliyor. Öğle kuşağında Gelinim Mutfakta, Zahide Yetiş'le, Esra Erol'da, Zuhal Topal'la Sofrada gibi yarışmalar etkin bir şekilde izleniyor. Akşam ise kıran kırana bir mücadele başlıyor. Çarşamba akşamlarının zirve sahibi Diriliş Ertuğrul izleyicilerinin karşısına çıkıyor. ayrıca Ramazan ayında olmamız vesilesi ile Nihat Hatipoğlu ile İftar programı da çok sayıda kişi tarafından takip ediliyor. Hatipoğlu'nun sahur programı da iftardaki kadar reyting elde edebiliyor. Bakalım bu hafta hangi yapım kaçıncı sırada yer aldı. 22 Mayıs 2019 Çarşamba reyting sonuçları bu sayfada.

22 Mayıs 2019 Çarşamba Reyting Sonuçları günün ilk saatlerinden itibaren araştırılmaya başlandı ve doğru liste için aramalar sürüyor. Günün her anında aranabilen reyting sıralaması Gazete Damga tarafından yayınlanmaktadır. Kuzgun, Sen Anlat Karadeniz, Diriliş Ertuğrul, Survivor ve daha birçok programın yer aldığı pazartesi gününde 22 Mayıs 2019 Çarşamba reyting sonuçlarının açıklanmasına sayılı saatler kala sizlere reytinglerin nasıl elde edildiğini ve reyting kategorilerini anımsatmak isteriz. Reyting, birbirinden haberi olmayan insanlar üzerinde yapılan ölçümler arasından belirlenerek ortaya çıkarılır. Verilen aparatlarla televizyonlar üzerinde yapılan testler sonrasında oranlar ve kanal hareketleri ortaya çıkarılır. Bunun yanında reytingler ABC1, AB ve TOTAL olmak üzere üçe ayrılır. Bunlardan en önemlisi ise TOTAL kategorisidir. Bir yapımın başarısı buna bağlıdır ve ne kadar uzun soluklu olacağını TOTAL ölçümleri belirler.
 


yemekteyiz aleyna akbulak

aybike yanar

aybike yanar trafik

aybike yanar

AYBİKE YANAR

aleyna akbulak fotoğrafları

ayşe şule baysal göbek

aleyna akbulak kimdir yemekteyiz

Salih Gönüller yemekteyiz

1- İzleyici Ölçümü nedir ?
İzleyici Ölçümünün İngilizce karşılığı Audience Measurement olup, izlenme oranı, izlenme payı ve benzer verilerin sağlanması amacıyla yapılan ölçümlerin tümüdür.

2- İzlenme Oranı, İzlenme Payı nedir ?
İzleyici Oranı (reyting) ortalama izlenme oranıdır. Bir program diliminde veya zaman diliminde her dakikaya düşen ortalama izleyici yüzdesini gösterir. İzlenme Payı, bir kanalın belli bir zaman diliminde toplam izleyiciden almış olduğu payı gösterir.

3- Türkiye'deki televizyonlar için izlenme oranları (reyting) ölçümleri nasıl yapılmaktadır?
Türkiye’de reyting ölçümü, Avrupa’da bir çok ülkede bu türden veriler üreten AGB Nielsen tarafından 1989 yılında başlatılmıştır. Günümüzde ise reyting ölçümlerini TNS gerçekleştiriyor..

1 Ocak 2005 tarihinden itibaren izleme ölçümleri, 21 il merkezinde ve bu il merkezlerinin 20.000 nüfus üstü kent-ilçelerinde olmak üzere Türkiyede 2201 hanede yapılmaktadır. Firmadan alınan bilgilerde söz konusu hane sayısının bu bölgelerdeki 5 yaş üzeri 38.935.633 kişiyi temsil ettiği belirtilmektedir.

4- A/B ve TOTAL ne demek?
Ölçüm yapılan dört tane grup var. A/B, C1, C2, D/E. Bu grupları oluştururken hane reisinin eğitim ve mesleğine bakılıyor. Eğitim düzeyi yüksek olan insanlar A/B dediğimiz grubu oluşturuyor. C ve D/E grubu ise daha alt geliri temsil eden insanlar. Total ise bütün bu grupların toplamı demek.

REYTING (TOPLAM İZLEME ORANI) % : Belirli bir zaman diliminin dakikası başına düşen ortalama izleyici oranı. Toplam türk televizyon seyircisinin izleme oranı %.

SHARE (İZLENME PAYI) % : Bir kanalın ve programın belirli bir zaman diliminde toplam televizyon izlemeden aldığı pay.

4- Reyting ölçüm sisteminin çalışma şekli?
TNS ölçümün yapılacağı illerde bir araştırma yaparak orada yaşayanların bölgede yaşayan insanların demografik özellikleri ve sosyo-ekonomik statüleri hakkında ayrıntılı bilgi toplar. ardından söz konusu bölgenin yapısını temsil etme yeteneğine sahip ailelerden oluşan bir izleyici paneli oluşturulur. reyting ölçümü yapılması için seçilecek ailelerin bulunduğu şehirlerin 5 yaşın üzerinde olup kentli nüfusa sahip olması gözetilir. (yaklaşık 41 milyon kişilik bir nüfusa karşılık gelir).şu anda yapılan reyting ölçümleri 2201 evde, 2801 rating aleti takılarak yapılmaktadır. ( o evdeki tüm televizyonlara bu aletten takılır) peoplemeter adı verilen bu reyting aletinin özel bir kumandası vardır. bu kumandayla o anda televizyon seyretmekte olan kişi sayısı ve bunların kim olduğu da gözlemlenebilir. (evdeki her aile bireyine bir numara tahsis edilmiştir. örneğin 1 numaralı düğme babanın, 2 numaralı düğme annenin, 3 ve 4 numaralı düğme çocukların gibi. aile bireyleri, televizyon izlemeye başladıkları anda ve izlemeyi bıraktıkları anda kumanda cihazında kendilerine ait düğmeye basarlar. ayrıca 9 dakikada bir “aynı kişiler mi?” sorusu görülür. böylece aile bireyleri izlemeyi bitirme ve başlama anlarında kişisel düğmelerine basmaları konusunda uyarılmış olurlar)

22 Mayıs 2019 Çarşamba Reyting Sonuçları kim birinci oldu?


Dün yayınlanan diziler arasından 22 Mayıs 2019 Çarşamba reyting sonuçları birincisi belli oldu. Güldür Güldür Show, Kuzgun, Nihat Hatipoğlu ile Sahur, Nihat Hatipoğlu ile İftar,Diriliş Ertuğrul, Yaparsın Aşkım, FOX Ana Haber, Survivor, Show Ana Haber, ATV Ana Haber birçok yapım ile ilgili reyting sonuçları burada yer alıyor. Binlerce kişinin merakla beklediği listeleri siz değerli okuyucularımız için derledik.

TİAK'ın aldığı kararla birlikte ayrıntılı liste vermek yasaklanmıştır.

İşte ekibimizin tahmini
Diriliş Ertuğrul
FOX Ana Haber
Ziraat Türkiye Kupası Finali
Nihat Hatipoğlu ile Sahur
Nihat Hatipoğlu ile İftar

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.