Dijitalleşme en çok basını etkiledi

Dijitalleşme en çok basını etkiledi
BİK Genel Müdürü Yakup Karaca dijitalleşme sürecinin en çok etkilediği sektörlerden birinin yazılı basın olduğunu belirterek, "Sektör bu gelişme karşısında tek başına bir çözüm üretemez. Gazetelerin yayın hayatına devam edebilmesi için ihtiyaç duydukları her türlü ihtiyaca cevap verecek bir yaklaşımla ortaya çıkılması gerekir" dedi.

Basın İlan Kurumu (BİK) Proje Geliştirme Ekibi tarafından İstanbul Kalkınma Ajansı'nın (İSTKA) 2016 yılı Doğrudan Faaliyet Desteği ile gerçekleştirilen "İstanbul Bölgesi Yazılı Basın Sektörünün Mevcut Durumu ve Değer Zinciri Araştırması" tamamlandı. Araştırma ile ilgili bilgiler Mercure Otel'de düzenlenen toplantı ile basına unuldu. BİK Genel Müdürü Yakup Karaca ve İSTKA Genel Sekreteri Özgül Özkan Yavuz araştırma hakkında basına bilgi verdi.

Hedeflere ulaşılabilir
Dijitalleşme sürecinin en çok etkilediği sektörlerden birinin yazılı basın olduğunu, sektörün bu gelişme karşısında tek başına bir çözüm üretemeyeceğini ve gazetelerin yayın hayatına devam edebilmesi için ihtiyaç duydukları her türlü gereksinimlerine cevap verecek bir yaklaşımla ortaya çıkılması gerektiğinin altını çizen BİK Genel Müdürü Yakup Karaca, "Gazetelerin ihtiyaçlarını karşılamak ve bu dönüşümde sektörle işbirliğine gitmek amacıyla projeyi gerçekleştirdik. Makro bakış açısıyla bakıldığında BİK açısından projenin en somut ve en önemli sonuçlarından bir tanesi şu oldu. Yazılı basın çeşitli faaliyetlerde başta gazetecilik faaliyetinde bulunurken bunu bir ekosistemde yapmaktadır. Bu ekosistemin işleyişinde herhangi bir arıza olduğu zaman bu faaliyet ve çalışmaların bir takım sorunlarla karşılaşabileceği gerçeğiyle karşılaştık. Bir model olarak söz konusu olan yazılı basın sektörümüzün dönüşümü, bizim ona göre bu ekosistemi oluşturan gazete işletmeleri diğer taraftan kalkınma ajansı başta olmak üzere işbirliği yapabileceğimiz diğer kurum ve kuruluşlar, onların da ötesinde belki hükümetle yakın bir iş birliği içerisinde olmamız bu işbirliği sayesinde hedeflerimize ulaşabileceğimizi çok açık bir şekilde görmüş olduk" dedi.

Potansiyel etkin kullanılmalı
Yaratıcı endüstri alanına giren medya, basın, reklamcılık gibi sektörlerin bilgi ve teknolojiyle birlikte gelir yaratan yeni alanların oluşmasına  imkan verdiğini ve önemli fırsatlar sunduğunu dile getiren İSTKA Genel Sekreteri Özgül Özkan Yavuz ise "Fırsatları yakalamak da kriz anlarını fırsatlara çevirmek de sektörlerinin gelişim sürecini yakından takip etmeyi gerektiriyor. Dünyada artık İstanbul gibi global kentler küresel yarışta fark yaratabilmek için diğer faktörlerin yanı sıra yaratıcı bir ekonominin varlığına da bağlı hale geldi. Bunun temelinde de içerik üretimi başta geliyor. Basın ve yayıncılık sektörü bu yeni ekonomik alanın önemli sektörlerinden birisi haline geldi ve ben öneminin giderek artacağına inanıyorum. İSTKA olarak, İstanbul'un kalkınmasına hizmet edecek bu potansiyelin etkin bir şekilde kullanılabilmesi için tüm bu faaliyet alanlarını desteklemeye çalışıyoruz" diye konuştu.

mehmet mert

Gazeteciler soru soramadı
Araştırma hakkında BİK tarafından verilen sunumu İstanbul Gazeteciler Derneği (İGD) Başkanı ve gazetemizin ortaklarından olan Mehmet Mert de takip etti. Programın soru cevap bölümünde gazetecilere söz verilmemesi ise ayrıca dikkat çekti. 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum