1977 Volkswagen GT Beetle: Onun adı Kermit

1977 Volkswagen GT Beetle: Onun adı Kermit
Bugüne kadar birçok kez klasik Volkswagen Beetle ya da halk arasındaki ismiyle Vosvos tanıttık. Bu sevimli kaplumbağalar tatlı görünüşleri, tombiş yapıları ve rengarenk oluşlarıyla her dönem insanların gönlünde taht kurmuştur. Hepsinin güzelliği ve ismi ayrı ancak içlerinde biri var ki diğer vosvoslardan ayrılıyor. Agresif tasarımı, çapkın bakışları, kaslı duruşu ve kaputunun üzerindeki GTBeetle yazısı gören herkesi kendine aşık ediyor. Kim mi bu yakışıklı? O 1977 Volkswagen GT Beetle… Onun adı KERMİT. İste

Daha önceki vosvos incelemelerimizde kaleme aldığımız konuyu özetleyecek olursak; hikayenin başlangıcı 1934 yılına dayanıyor. Tatihler 1934 yılına geldiğinde Alman otomotiv devinin babası Ferdinand Porsche ile Adolf Hitler, Berlin’in en meşhur oteli olan Keiserhof Hotel’de bir araya gelir. Hitler, Porsche’den “halk için bir otomobil” tasarlamasını ister. Hitler’in hayalindeki otomobil 2 yetişkin ve 3 çocuk taşıyabilen, 100 kilometre hıza çıkabilen ama aynı zamanda da ekonomik olan bir otomobildir. Öte yandan bu araba 3 silahlı askeri taşıyabilecek kapasitede olmalı ve fiyatı 1000 Reich Mark’ı geçmemeliydi. Bu hayalin üretim bandına yansıtılması için 4 koca yıl geçer ve ilk vosvos yani “halkın otomobili-Volkswagen” 1938 yılında üretim bandından iner. Volkswagen Beetle’nin ana hatlarının tasarımı Hitler’in isteği üzerine Ferdinand Porsche tarafından yapılsa da onu üretim haline kavuşturan detayları ise Adolf Hitler tasarlar.

KARAKTERİSTİK ÖZELLİKLER
Bu kadar tarih yeter. Şimdi gelin Beetle’nin karakteristik özelliklerine ve teknik özelliklerine bir göz atalım. Hızlıca 1977 yılına gelelim. O yıllarda vovoslar genellikle barış yanlısı olarak kendilerini lanse eden ve “çiçek çocuklar” diye tabir edilen halk arasında da “hippi” olarak bilinen arkadaşlarca oldukça tercih edilen bir otomobildi. Diğer taraftan da otomobil dünyasında ise spor otomobiller güçlü motorlarıyla kendilerini gösteriyordu. Bizim vosvos onlardan geri kalır mı! Volkswagen üreticileri sınırlı sayıda ürettikleri bu otomobillerle kaslı amerikanlarla yarışmak istiyordu. Hemen Düğmeye basıldı ve Oldukça farklı bir görünüme sahip olan GT Beetle yaratıldı. GT’nin ana karakteristik özelliği; eğilimli bir burun ve arka yapıya sahip olmasıydı. 1977 GT Beetle için Volkswagen o yıllarda 3 renk seçeneği sunmuştu: Domates Kırmızısı, Elma Yeşili ve Limon Sarısı… O yıl İngiltere’ye gönderilmek üzere üretilen 2500 adet GT Beetle üretilmişti. İlk GT Beetle banttan indirildiğinde kutlama fotoğrafı Wolfsburg fabrikasında çekilmesine rağmen, GT’lerin çoğunluğu Belçika’daki tesislerinde inşa edildi. Bu 2500 adet arabanın yarısı Limon Sarısı, geriye kalan kısmının yüzde 40’ı Domates Kırmızısı ve yüzde 10’luk kısmıysa Elma Yeşiliydi.

cüneyt aras

İSMİNİN HİKAYESİ
İşte Cüneyt Aras’ın sahibi olduğu bu agresif delikanlı Kermit de o yüzde 10’luk Elma Yeşili olan nadir otomobillerden. Kendisinin de söylediği gibi; “Bildiğimiz kadarıyla Türkiye’de başka GT Beetle yok.” İsminin hikayesine gelince… Cüneyt Aras, sahibi olduğu diğer vosvos aracını satınca daha orjinal bir vosvos arayışına girmiş. Araçlarının tüm bakımlarını yaptırdığı Türkiye’deki en kapsamlı Vosvos servisi Hacıoğlu Servis’in sahibi ve baş mekanikeri Suat Abanoz, bu otomobili Cüneyt Aras’a tavsiye etmiş ve serüven böylece başlamış. “Otomobili aldığımda bana ismiyle geldi” diyen Cüneyt Aras da otombilin rengiyle müsemma olan ismini yani Kermit’i değiştirmeyi düşünmemiş. Sonra mı? Sonra Cüneyt ve Kermit düşmüşler yollara…

GÜNCEL AKIMLAR
Her dönemde olduğu gibi vosvoslar günümüzdeki gençlik akımlarından da oldukça etkilenmiş durumda… Özellikle gençler arasında Rat Sytle oldukça revaçta. Old Bug’cular ise orjinale yakın ama modifiyeli cicili bicili halde biniyorlar. Genellikle yeni gençlik akımlarının en temel özelliği ise Air Ride denilen sistemi uygulamaları. Air Ride, havalı süspansiyon olarak Türkçeye yerleşmiş durumda. Bizce vosvos her ne isimle anılırsa anılsın, genç yaşlı herkesin gönlünü bir uzun yıllar fethetmeye devam edecek.

ARACIN ÖZELLİKLERİ
Her vosvos sahiplerinden izler taşır… Cüneyt Aras da eski dokusuna sadık kalarak kendi tarzını yansıtmış. Bu yakışıklıyı daha da yakışıklı hale getiren öğeler ise şöyle: AS blok; AT şanzıman; 1600 motor; Önler disk fren; Sıfır egzos kazanı ve uçları; Tampon babaları ve Karlık; Drop Spindle; Tam yatar koltuklar; Amerikan stop tamponlar; Bambu sepet.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.