Buse Özdemir: Gençlik iksiri elimizde

Diyetisyen Buse Özdemir daha dinç ve genç bir bedene sahip olmak için çok önemli tavsiyelerde bulundu.

Sağlık 05.06.2021, 11:13 05.06.2021, 11:18 Burak ZİHNİ
Buse Özdemir: Gençlik iksiri elimizde

Gençliğin bizlere sağlık, zindelik ve fit bir vücudu çağrıştırması ile güzel geldiğini söyleyen Dyt. Özdemir peki yaş alarak genç kalabilir miyiz sorusuna, “Vücudumuzun çalışma fonksiyonlarında yapımı arttırmak ve yıkımı azaltmak birazda bizim elimizdedir. Bu yüzden hastalarıma her zaman gençlik iksiri yoktur varsa da elimizdedir derim” olarak belirtti.


Genç bir görünüm için dikkat çeken başlıklar

Bütüncül sağlığın korunması ve sürdürülebilmesi için gençliğin kıymetli olduğunu belirten Dyt. Buse Özdemir’e, daha dinç ve genç bir görünüme sahip olmak için neler yapılmalıdır sorusunu yönelttiğimizde ise şöyle sıraladı;

  1. Günde 2,5 litre su tüketmelisiniz. Su, bütün organ ve dokuların sağlıklı çalışması için olmazsa olmaz bileşenidir. Su tüketme alışkanlığı olmayan bireyler suyunun içerisine kabuk tarçın, elma dilimleri veya limon dilimleri atarak su tüketimini arttırabilirler. Veya telefonlarınıza saatte 1 alarm kurarak su tüketimini alışkanlık haline getirebilirsiniz. Unutulmamalıdır ki alışkanlık olduktan sonra bütün davranışlar kolaylıkla yapılır.

  2. Hareketinizi kısıtlayan bir durum yoksa her gün en az 6000 adım atabilirsiniz. Düzenli yürüyüş yapmak ve günü aktif geçirmek kan akışımızı sağlayacak, kalp ritminizi hızlandıracak ve vücuda çalış komutu verecektir.

  3. Her gün yeşil çay veya beyaz çay gibi antioksidan kapasitesi yüksek çay gruplarını tercih edebilirsiniz. Antioksidanlar hücreleri serbest radikallerden koruyarak hücrelerin yaşlanmamasında destekçilerdir.

  4. Trans yağ içeren yiyeceklerden uzak durulmalıdır. Hazır yiyeceklerle çok fazla miktarda tüketilen trans yağ vücudunuzda fazla yağ dokusunun oluşmasına sebep olur. Fazla kilo vücuda her zaman yüktür. En çok fast foodlarda bulunan tras yağ hamburger, poğaça, açma, paketli yiyecekler ile beslenmemizde bulunur. Bunlar yerine evde pişirilmiş zeytinyağlı sebzeler veya sandviçler tercih edilmelidir.

  5. Günlük ihtiyaç duyulan protein alınmalıdır. Aldığımız proteinin kaliteside önemlidir. Yumurta, kurubaklagiller, Kalsiyum deposu süt grubu ve ızgara et/tavuk/balık kaliteli protein kaynalarıdır. Protein gruplarını öğünlere dengeli bir şekilde dağıtmak proteinden en verimli şekilde yararlanmak adına oldukça önemlidir.

  6. Daha stressiz bir hayat yaşayın veya stresinizi yönetmekte uzmanlardan yardım alın. Her birinizin hayatında stres olduğu halde doğru yönetilmemiş veya sürekli maruz kalınan stres vücuda bir radikal gibi zarar verir. Bu noktada meditasyon yapabilir, rahatlatıcı bitki çaylarından papatya veya yasemin çayını tüketebilir veya bir uzmandan yardım alabilirsiniz.

  7. Günlük ihtiyaç duyulan makro ve mikro besin öğelerinin alınması vücut işlevinin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi adına çok önemlidir. Vitamin ve mineral değeri yüksek besleyici beslenme programlarını takip ediniz.

  8. Paketli gıdalardan aldığımız katkı ve koruyucu maddeler gençliğin korunasında köstektir. Ara öğünlerde pakete girmiş yiyecekler yerine elma, armut gibi şeker oranı düşük taze meyvelere veya kalsiyum içeriği yüksek süt, kefir gibi doğal kaynaklara veya sağlıklı bitkisel yağlardan ceviz badem fındık tüketimine yöneliniz.

  9. Tüm bunların yanı sıra sizi mutlu edecek aktiviteleri yapmak ve hissettiğiniz yaş grubuna göre yaşamınızı şekillendirmek sizin en iyi gençlik iksirinizdir.

ZEHRA ÇELİK

Yorumlar (0)