Hollanda'da freelance (serbest) çalışmak (Şirket kurmak için yapılması gerekenler ve belgeler)

Hollanda ticaret ve çalışma alanında önemli ülkelerden biri. Her yıl çok sayıda kişi şirketini açarak faaliyetlerde bulunmak ve para kazanabilmek istiyor. Türkiye'de de yine bu ülkeye göç ederek çalışmak veya kendi markasıyla var olmak amacıyla araştırmalarda bulunan binlerce vatandaş var. Mevcut durumda nasıl freelance çalışılabileceği ve bunun üzerinden şirket açılabilmek için gerekli şartların yanı sıra evrak ve belgeler haberimizde.

Hollanda'da serbest (tek tüccar) olarak çalışan yaklaşık 1 milyon insan var - Hollandaca bu ZZP veya Zelfstandige Zonder Personeel olarak bilinir. İnternet üzerinden çalışmanın kolaylığı ve mevcut ekonomik iklimin tam zamanlı işleri daha da kıt hale getirmesiyle, Hollanda'daki serbest çalışanların sayısının daha da artması bekleniyor.

Bununla birlikte, dezavantajı, giderek artan sayıda ZZPers ile iyi bir sözleşme almanın daha zor hale gelmesidir. Bununla birlikte, daha esnek bir yaşam tarzı arıyorsanız ve Hollanda'da kendi işinizi kurmayı düşünüyorsanız, işte size birkaç adım açıklanıyor…

1. Bir iş planı yazın: İş fikrinize olan talebi, kurmanız gereken ağı ve herhangi bir finansal hususu düşünün. Hedef sektörünüzde halihazırda faaliyet gösteren kişilerle iş fikirlerinizi kontrol etmek iyi bir harekettir. Küçük bir işletme kurmanın en önemli kısmı, ilk satışı veya sözleşmeyi almaktır.




2. Hollanda Ticaret Odası'na (KvK – Kamer van Koophandel) serbest tüccar (Eenmanszaak) olarak kaydolun: Ayrıca hemen bir KDV (BTW, Belasting Toegevoegde Waarde) numarası alacaksınız. Kayıt olmak için yerel KvK ofisinizden bir randevu alın – bunu kvk.nl web sitesinde çevrimiçi olarak yapmak mümkündür. KvK'nın her büyük Hollanda şehrinde ofisleri vardır.

Amsterdam'daki Ticaret Odası (KvK) ofisi: Bu, De Ruyterkade 5, 1013 AA Amsterdam'da (merkez istasyonun hemen batısında) bulunur ve pazartesiden cumaya 08:30-17:00 arası açıktır.

BSN numaranızı (Burger Service Nummer) yanınızda bulundurmanız, pasaport gibi bir kimlik belgesi getirmeniz ve yeni işletmenizin elde edeceği gelir ve maliyetlerin kabaca bir tahminine sahip olmanız gerekecektir. Tek bir tüccar olarak bile, Hollanda şirket sicilinde (handelsregister) benzersiz olduğu sürece işletmenize belirli bir ad verebilirsiniz.

Hollanda Ticaret Odası'na yeni bir işletme kaydettirmek, yalnızca banka veya kredi kartıyla ödenebilen 51,95 € tutarındadır.

3. Bir banka hesabını sıralayın: Halihazırda Hollanda'da yaşıyorsanız, muhtemelen yerel bir banka hesabınız vardır.

Yeni işiniz için gidebileceğiniz 2 yol var:

(a) kişisel hesabınızı kullanmaya devam edin – banka ücretleri genellikle daha düşüktür, ancak müşterilere ödeme talimatı verirken gerçek adınızı kullanmanız gerekecektir.

(b) bir işletme hesabı açma – bu, işletme adınızın hesapta bulunmasına izin verme avantajına sahiptir. Çoğu banka, yeni işletme hesaplarına ilk 12 ay için sınırlı ücretler sunar. İdeal olarak, kişisel ve ticari işlemleri ayrı tutabilirsiniz.

Örneğin, çevrimiçi banka KNAB, ticari hesabı 5 alt hesap sunduğundan ZZPers arasında oldukça popülerdir. Ancak Knab çevrimiçi portalı yalnızca Hollandaca mevcuttur, daha fazla bilgi alabilir ve buradan başvurabilirsiniz.

4. Sigorta – Serbest çalışan olarak ihtiyaç duyabileceğiniz, sorumluluk ve iş göremezlik sigortası gibi herhangi bir sigortayı düşünün. Hollanda'daki herkesin aylık 110-130 Euro'ya mal olan kendi temel sağlık sigortası olmalıdır. Serbest çalışanlar ayrıca işverenin sağlık primini ödemek zorundadır, bu nedenle standart sağlık sigortası için toplamda muhtemelen yaklaşık 2.000 € ödersiniz. Bununla birlikte, daha düşük gelire sahip olanlar, sağlık sigortası maliyetlerinde indirim alırlar.

5. Vergi Bildirimi – Ticaret Odası'na kayıt olduğunuzda, resmi olarak ticarete başlayabilirsiniz. İyi bir idari genel bakış tutmak önemlidir. Çoğu yeni başlayan serbest çalışan, mevcut vergi indirimlerine yardımcı olması ve her yıl vergi beyannamesi doldurması için bir muhasebeci tutar. Ayrıca, genellikle her üç ayda bir yapılan bir KDV beyannamesi vermeniz gerekir.

3 KDV oranı vardır (%21, %9 ve %0) ve hangisinden sorumlu olduğunuzu bilmeniz gerekir. Hollanda dışında müşterileriniz varsa, Topluluk İçi Ön Durumlar formu gibi ek raporlar da sunmanız gerekir.

Vergi dairesi tarafından freelance olarak değerlendirilebilmek için en az 3 farklı müşterinizin olması gerektiğini unutmayın.

6. Çalışılacak Yerler – Bir müşterinin yanında fiziksel olarak bulunması gerekmeyen çoğu serbest çalışan ya evden, bir kafede ya da ortak ofis alanında çalışacak. Devam eden kilitleme kısıtlamaları nedeniyle bazı ortak ofis alanlarının zaman zaman kapatıldığını unutmayın.

Amsterdam çevresinde çok sayıda ortak çalışma tesisi bulunmaktadır. İşte şehrin merkezinde bulunan birkaç seçilmiş:

Meet Berlage, Amsterdam'daki Dam Meydanı'na yakın Beurs van Berlage binasında ortak çalışma alanı ve toplantı odaları sunmaktadır. Adres Oudebrugsteeg 9, 1012 JN Amsterdam'dır.

Hacker Binası, teknoloji alanında ortak çalışan bir topluluk mekanıdır. Özel masalar, sanal ofisler sunar ve fiyatlara kahve ve toplantı odaları dahildir. Adres Herengracht 551, 1017 CW Amsterdam

VENU, lobi/dükkan ve kafe alanı ile modern bir yaşam tarzı ve iş yeridir. Odalar ve yaratıcı alanlar sunar, üyelik gerektirmez. Adres: Haarlemmerdijk 138 A, 1013 JJ Amsterdam.

Wheelhouse, üyelerinin becerilere ve kişiliklere göre özenle seçildiği, küratörlüğünde bir çalışma alanı (iletişim ve medya) olarak adlandırıyor. Konum Achtergracht 17-19, 1017 WL Amsterdam'dır.

Zoku Amsterdam'da özel çalışma çatı katları ve çeşitli ortak çalışma alanları vardır (günlük ücretten aylık üyeliklere). Çatı katındaki Living Kitchen restoranında öğle yemeği dahildir. Weesperbuurt semtindeki Weesperstraat 105, 1018 VN Amsterdam adresinde yer almaktadır.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Yaşam Haberleri