Tarkan geççek deyince geçecek mi?

Tarkan, Türkiye’ye megastar kelimesini kazandıran bu titre layık olmak için elinden geleni yapan, bazı yaşam tarzlarından feragat eden bir sanatçı.

İlk kasetinden bugüne profesyoneller ile çalışan, ünlü bir sanatçının uzman bir ekip çalışmasına ihtiyaç duyduğuna inanan, adım adım PR çalışmalarını uygulayan, danışmanlarının sözünden çıkmayan bir profesyonel.

Tıpkı futbolun Cristiano Ronaldo’su gibi.

Tıpkı boksun Muhammed Ali Clay’ı gibi.

Tıpkı tenisin Sofia Kenin’i gibi.

Bu ünlülere bakın, alanlarında hep zirvede kalmak için birçok şeyden fedakarlık etmişlerdir.

Rakiplerine bakın, bunlardan daha başarılı olmalarına rağmen – Boksun devlerinden Mike Tyson gibi – gerçek hayatlarında dikkatli olmadıkları için hak ettikleri birçok unvandan olmuşlardır.

*

Tarkan’ı 90’ların başından itibaren iyi analiz edip süzerseniz hemen hemen her adımını dikkatli atmaya çalışmıştır.

Uluslararası sahnelerde en çok konser yapan Türk sanatçı olmuştur.

Şarkıları, Çin’de, Amerika’da, Avursutralya’da, Almanya’da, Fransa’da, Rusya’da ezberlenen tek sanatçımız olmuştur.

Uluslararası birçok ödülün sahibi olmuştur.

Türkiye’de almadığı ödül kalmamıştır.

Yaklaşık 10 yıldır aslında inzivaya çekilmesine rağmen daha Tarkan’ın yanına yaklaşan bir sanatçımızı yetiştirememişiz.

Ortaya Tarkan’a rakip diye çıkanlara bakıyorsunuz, çok değil, 2-3 senede kaybolup gidiyorlar.

Başarı zirveye çıkmak değil, bütün zorluklara rağmen zirvede kalmaktır.

Zirveye çıkmak için çabalarsınız, belki şansla, belki akılla, belki çalışmakla sonunda zirveye erişirsiniz.

Ancak zirveye çıkmak için gösterdiğiniz gayretin, özenin, çabanın, itinanın çok daha fazlasını zirvede kalmak için vermelisiniz.

Aksi halde siz zirveye çıkmadan size gelen eleştirilerin, tepkilerin, düşmanlıkların, ve hatta hayranlıkların milyonlarca misli ile karşılaşmak ve bütün bunlarla mücadele etmek zorundasınız.

*

Tarkan için çok şey söylendi.

Yedikleri, içtikleri, kişisel tercihleri konuşuldu.

Sonuçta insan, mutlaka kusurları, hataları, günahları, sevapları olacaktır.

Bizim Tarkan gibi sanatçıların sanatına odaklanmamız gerekiyor.

Ürettiklerine bakmamız gerekiyor.

Toplumda etkisini gözlemlemek gerekiyor.

*

Tarkan Türkiye’de ve dünyada olan bitene her zaman tepkisini gösteren sanatçı olmuştur.

Sessiz kalmamıştır.

Tırsmamıştır.

Çevreye karşı, doğaya karşı, hayvan haklarına karşı, çocuk istismarına karşı, cinsel istismara karşı, mağdur olan kim varsa hep ondan yana tavır almıştır.

Bugün yaptığı ‘geççek’ şarkısı ister pandemi temalı, ister ekonomi temalı isterse iktidar temalı olsun.

Sonuçta Tarkan da bir insan ve görüşünü dile getirmiştir.

90’lı yıllarda ANAP iktidarında Sezen Aksu ‘Hadi bakalım kolay gelsin’ şarkısını seçim şarkısı yapmadı mı?

Ahmet Kaya yıllarca siyasi şarkılar yapmadı mı?

Barış Manço, Ozan Arif ve bir çok sanatçı.

*

Bir sanatçı politik mesajlar verebilir.

Politik şarkılar yazabilir, besteleyebilir, şiirler yazar.

Söyler.

Bizlerin asıl bakması gereken nokta şudur.

Tarkan geççek dedi diye geçecek mi?

Yarın Alişan ‘kalcak’ dese kalacak mı?

Geçecek kim kalacak kim.

Sonuçta ortada 20 yıllık bir iktidar ve bu yirmi yıllık iktidarın bir lideri var.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Ak Parti bir çok söyleme, muhalefete, kampanyaya karşı son yirmi yılın hep kazananı olmadı mı?

Oldu.

*

Aynı şarkı başka sözlerle iktidar yanlısı bir sanatçıdan ortaya çıksaydı ne olacaktı.

İktidarlar bir şarkı ile mi gidiyor veya kalıyor.

Bırakalım sanatçı düşmanlığını.

Bırakalım şarkılarla kendisine yol tutanları.

İşimize bakalım.

İktidar isek; toplumun refahı ve huzuru için çalışalım, üretelim, akıl yoralım, çabalayalım başaralım.

Muhalefet isek; beğenmediğimiz iktidardan daha başarılı olmanın yollarını bulalım, anlatalım, öğretelim, toplumu ikna edelim konuşmak yerine yönetimin başında olalım.

Bir şarkı ile ne iktidar değişir ne de iktidarın devamı sağlanır.

Ama bir şarkı ile çok önemli mesajlar verilir.

Bu şarkının mesajlarını doğru bulmayanlar, bu şarkı sözlerini çürüten politika üretmeliler.

Bu şarkının sözleri ile kendilerine koltuk seçenler de unutmamalı ki bir başkası da pekâlâ onlar için güzel şiirler, şarkılar yazabilir.

*

Sonuçta Tarkan uzun süren sessizliğini geççek şarkısı ile bozmuş oldu.

Türkiye’de doğru dürüst muhalefet olmadığı için insanlar bir şarkıdan medet umar oldu.

İktidar yanlıları da bu tutumdan hali ile rahatsız oldu.

Şayet iktidarı sarsan bir muhalefet ve onun lideri olmuş olsaydı bu şarkı o kadar tesir ettirmezdi.

Tarkan’ın şarkısının müzikal yönünü ise konuşmaya gerek yok.

Şayet şarkı sözleri ilgi çekmeseydi veya bu şarkıyı Tarkan değil de bir başkası okusaydı değil bir günde 12 milyon 12 kişi bile ne izlerdi ne de dinlerdi…

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Mehmet Mert Arşivi