Özel hayat özelde kalmalı

Özel hayat özelde kalmalı
Sosyal medya uzmanı Ümit Sanlav, “Amacı bilgiye erişim ve paylaşım kolaylığı olan bir mecraya atılan bilginin bizde kalacağını düşünmek ise son derece mantıksız” dedi.

ABD Başkanı Donald Trump'ın seçim kampanyasında çalışan danışmanlık şirketi Cambridge Analytica'nın 50 milyon Facebook kullanıcısının verilerini izinsiz şekilde topladığı ortaya çıkmasının yankıları gittikçe artıyor.

‘Etkili ve Güvenli Sosyal Medya İletişimi’ eğitimi veren İletişim Danışmanı Ümit Sanlav, “En ilkel iletişim tarzı olan mektup atarken dahi bir ücret ödeniyor. Peki anlık veri transferine kadar çok büyük imkanlar sağlayan sosyal medya ortamları neden ücretsiz?” dedi. “İnternete girilen bilgi artık sizin değildir” diyen Sanlav, "Özel hayatla, sosyal paylaşımın çizgilerini net bir şekilde çizerek birbirinden ayırmalıyız. Özel hayat özelde kalmalı, sosyal paylaşım ortamlarında ya paylaşılmamalı ya da dikkatli paylaşılmalı” diye konuştu. Sanlav, "Sabah gözümüzü açtığımız andan itibaren günün her anında kullandığımız, en yakınımızdan bile daha çok yakınımızda bulunan, hatta bazılarımızın adeta içinde yaşadığımız bu sanal dünyanın amacı bilgiye erişmek ve paylaşmak. Buraya bilginin bizde kalacağını düşünmek ise son derece mantıksız" dedi.

ümit sanlav
 

2 milyar kullanıcısı var


Facebook başta olmak üzere sosyal medya şirketlerinin çalışma modelinde en masum haliyle bilgilerin toplanıp satıldığına dikkat çeken Sanlav, "Dünyada 2 milyar, Türkiye’de de 51 milyonu aşkın kullanıcısı olan Facebook’un bu anlamda nasıl bir gücü elinde bulundurduğu aşikar. Bu gücün en bariz örneği, Avusturyalı hukukçu Max Schrems’in Facebook ile uzun hukuk mücadelesi sonucunda ortaya çıktı. Facebook’tan kendisi ile ilgili elinde bulundurduğu şahsi verilerini isteyen Schrems’in, davayı kazanması üzerine Facebook’tan aldığı şahsi verilerin bin 222 sayfalık kullanıcı hareketlerinden oluşması, şahsi bilgilerimizin ne derece detaylı olarak saklı olduğunu bir kez daha kanıtlıyor" diye konuştu.

Sanlav, üyelik gerektiren sitelere giriş yapılırken dikkat edilmesi gereken noktaları şöyle anlattı: “Facebook ile üye ol' ya da 'Twitter ile üye ol' gibi seçeneklerle üye olunmaması. Tüm profilinizi bu uygulamalara açmış olabileceğinizi unutmayın.”

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.