2021 Formula 1 (F1) İtalya GP sprint yarışı sıralama turları canlı izle | S Sport 2 canlı izle

2021 Formula 1 (F1) İtalya GP sprint yarışı sıralama turları canlı izle | S Sport 2 canlı izle
Dünyanın 1 numaralı motor sporları organizasyonu Formula 1'de yeni bir hafta daha başladı. Hazırlık turlarının ardından bugün de sıralamayı belirleyecek sprint yarışı gerçekleştirilecek. Pilotlar ve markaların mücadelesinde kıran kırana bir rekabet seyircileri ekran karşısına kilitleyecek. Alınacak sonuçların sabırsızlıkla beklendiği İtalya GP'de sıralama da belirlenecek. Peki, Formula 1 2021 İtalya Grand Prix'i (yarışı), sprint yarışı ve sıralama turları saat kaçta ve hangi kanalda? Detayları haberimizde o

10 marka ve 20 pilotun kilometrelerce ve hız rekorlarıyla girdiği mücadelede 14. pist için hazırlıklar tamamlanıyor. Günün ikinci yarısında gerçekleştirilecek olan sprint yarışlarında alınacak sıralamalar yarınki yarış için belirleyici olacak. Verstappen ve Hamilton'un aksine ilk yarışı önde bitiren Valtteri Bottas'ın aynı başarıyı gösterp gösteremeyeceği merak edilirken diğer yandan da zirvede yer alan iki pilotun yarışta ilk sırayı alabilme gayretinden hangisinin galibiyetle ayrılacağı sabırsızlıkla bekleniyor. En iyi cep sıralamasını almak için motorlarını çalıştıracak 20 pilotun birbirleri ile olan kıyasıya mücadele için milyonlarca izleyici de ekran karşısına geçerek yaşananlara tanıklık etmek istiyor. Peki, Formula 1 2021 İtalya Grand Prix'i (yarışı), antrenman ve sıralama turları saat kaçta ve hangi kanalda? Detayları haberimizde okuyabilirsiniz.



İtalya GP hakkında

İtalya Grand Prix'si (İtalyanca: Gran Premio d'Italia), 1921'den beri düzenlenen en eski beşinci ulusal Grand Prix'dir (Fransız Grand Prix'sinden, Amerikan Grand Prix'sinden, İspanya Grand Prix'sinden ve Rusya Grand Prix'sinden sonra). 2013 en çok tutulan Grand Prix oldu (2020 baskısı 90. oldu). Formula 1 Dünya Şampiyonası Grand Prix'sinin 1950'de tanıtılmasından bu yana sürekli olarak her sezon bir etkinlik olarak düzenlenen iki Grand Prix'den (İngilizlerle birlikte) biridir. Dünya Şampiyonasındaki her Formula 1 İtalya Grand Prix'sinden biridir. Monza'da, 1980'de Imola'da düzenlendiği zaman hariç tutuldu.

İtalya Grand Prix'si, 1925'ten 1928'e kadar Dünya Üreticiler Şampiyonası'na ve 1931'den 1932'ye ve 1935'ten 1938'e kadar Avrupa Şampiyonası'na sayıldı. Ayrıca, 1923 ve 1967 arasında yedi kez Avrupa Grand Prix'si olarak belirlendi. Avrupa'da her yıl bir Grand Prix yarışına verilen onursal unvan. Dünya Şampiyonası'ndan önce Monza dışındaki yerlerde dört kez düzenlendi: Montichiari (1921), Livorno (1937), Milano (1947) ve Torino (1948). Autodromo Nazionale di Monza, 1922'de tamamlandı ve o sırada dünyanın sadece üçüncü kalıcı otodromuydu; İngiltere'deki Brooklands ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki Indianapolis diğer ikisiydi. Avrupa motor yarışları öncüleri Vincenzo Lancia ve Felice Nazzaro, Monza'ya son iki tuğlayı koydu. Pist 10 km (6.25 mil) uzunluğundaydı, düz bir eğimli bölüm ve bir yol devresi bir araya getirildi. Hızlıydı ve her zaman heyecan verdi. 1923 yarışı, Chitty Chitty Bang Bang şöhretinden Kont Louis Zborowski'nin kullandığı tek koltuğu "Amerikan Miller 122" ile Harry A. Miller'ın Avrupa'daki nadir görünüşlerinden birini içeriyordu. 1928 yarışı, bu mekanın başına gelen birçok trajediden ilkiydi. İtalyanlar Talbot'ta Emilio Materassi ve Bugatti'de Giulio Foresti hızlı pistte mücadele ediyorlardı. 200 km/s hızla düzlükte çukurun sol tarafına çıktıklarında, Materassi'yi sollayan Talbot'un ön tekerleklerinden biri Bugatti'nin arka tekerleklerinden birine dokundu. Materassi arabanın kontrolünü kaybetti, sola döndü, 15 fit genişliğinde ve 10 fit derinliğinde bir hendeği açtı ve pitlerin karşısındaki korumasız tribüne girerek kendini ve 27 seyirciyi öldürdü ve 26 kişiyi daha yaraladı. Bu, motordaki en kötü kazaydı. yarış tarihi ve 1955 24 Saat Le Mans'a kadar öyle kaldı. İtalya Grand Prix'si üç yıllık bir ara verdi (ancak alternatif şampiyonluk dışı Monza Grand Prix'si 1929 ve 1930'da yapıldı), geleneksel Eylül başı yerine Mayıs ayı sonlarında düzenlenen 1931 yarışının Giuseppe Campari tarafından kazanılmasına kadar devam etti. Tazio Nuvolari, bir Alfa Romeo paylaşıyor. 1931 yarışı bir tür dayanıklılık yarışıydı; tamamlanması on saat sürdü. Büyük Nuvolari, bu sefer Haziran başında düzenlenen kısaltılmış 1932 yarışında yine kazandı. 1933'te, bu sefer geleneksel Eylül ayı başlarında düzenlenen yarışla birlikte, yeniden felaket yaşandı. 10 Eylül öğleden sonra, İtalya Grand Prix'sinin sabahında yapılmasından sonra, üç eleme ve bir final üzerinden yapılan bir Formula Libre yarışı olan Monza Grand Prix sırasında en iyi üç sürücü öldürüldü. "Monza'nın Kara Günü".[2] İkinci sıcakta, güney kıyısında, Kont Carlo Felice Trossi'nin kullandığı bir Duesenberg'den ve Ferrari'ye giren Alfa Romeo'daki Giuseppe Campari ve Maserati'deki himayesindeki Baconin Borzacchini'den geldiği bildirilen bir petrol parçası vardı. vahşice savaşmak; ve Borzacchini ve Campari ilk turda güney şeridinden teker teker geçtiler. Borzacchini yağlı araziden geçti, kontrolünü kaybetti, çılgınca döndü ve Maserati daha sonra devrildi ve defalarca şiddetli bir şekilde takla attı ve harap araba durduğunda, Borzacchini altına sabitlendi ve arabası tarafından eziliyordu. dışarı atıldı. Borzacchini'nin Maserati'si pistin her yerine çarparken, Campari ondan kaçınmak için savruldu ve bunu yaparak arabası yukarı çıkarak banktan uçtu ve pistin hemen yanındaki ağaçlara çarptı. Campari boynunu kırdı ve anında öldürüldü ve Borzacchini o günün ilerleyen saatlerinde bir Monza hastanesinde öldü.

Finalden önce, petrol yamasını tartışmak için bir sürücüler toplantısı vardı ve temizlenmesine karar verildi. Sekizinci turda, Polonyalı aristokrat Kont Stanislas Czaykowski, Bugatti'nin motoru patladığında güney kıyısındaydı ve ardından bir yakıt hattı koptu. Bugatti'nin deposundaki yakıt, motor ve şanzımanın bulunduğu Bugatti'nin çok sıcak ön kısmına dokunduktan sonra alev aldı ve yanan yakıt Czaykowski'nin üzerine püskürtüldü. Üzerindeki duman ve alevlerden kör olarak yukarı çıktı ve bankadan uçtu - Campari ve Borzacchini'nin çarptığı noktada. Kazaya karışan Bugatti'sinin yakıtından çıkan vücudundaki alevleri söndüremeyen Polonyalı sürücü yanarak öldü. Bir Bugatti'deki Fransız Marcel Lehoux, kısaltılmış etkinliğin galibi ilan edildi

Campari ve Borzacchini'ye yakın olan Enzo Ferrari; Ferrari'nin takımından Maserati'ye kaçmaya karar veren eski, bu trajedi yüzünden sertleşti. Bugün yarış tarihçileri, bu yarıştaki olayların, özellikle Enzo Ferrari için bir dönüm noktası olduğu sonucuna varıyor. Neşeli yarış döneminin sonu ve daha sert bir yeni çağın başlangıcıydı. O günlerde güvenlik tamamen mevcut değildi. Pist'in durumu, yüzeyin toprak ve/veya asfalt yerine asfalt, beton ve/veya tuğladan yapılmış olması dışında, sıradan bir kasaba ve köy yolunun durumuyla neredeyse aynıydı. Seyirciler genellikle pistin çok yakınında, hatta yanında dururlardı ve sağduyu dışında hiçbir korumaları yoktu. 41 yaşındaki Campari'nin ölümüyle ilgili özellikle trajik olan şey, opera şarkılarındaki başarılarına odaklanmak için iki ay önce Fransa Grand Prix'sinde emekli olduğunu açıklamış olmasıydı. 1979'da, Imola olarak da bilinen Autodromo Dino Ferrari'nin 1980 İtalya Grand Prix'sine ev sahipliği yapacağı, Monza'nın ise yeni bir pit kompleksi inşa etmek de dahil olmak üzere büyük bir güncellemeye tabi tutulacağı açıklandı. Imola pisti 1979'da şampiyona dışı bir etkinlik için kullanılmıştı ve 1953'ten beri çeşitli şampiyona dışı yarışlara ev sahipliği yapmıştı; bu devre Maranello'daki Ferrari fabrikasına daha yakındı. Jean-Pierre Jabouille ve René Arnoux'nun iki turbo Renault'su emekli olduktan sonra, Imola'nın bir kez İtalya GP'sini kazanması Brezilyalı Nelson Piquet tarafından kazanıldı. İtalya Grand Prix'si 1981 için Monza'ya döndü ve o zamandan beri orada kaldı. Imola pisti Formula 1'den ayrılmak değildi, 1981'den 2006'ya kadar San Marino Grand Prix'sine ev sahipliği yaptı. 1981 İtalya Grand Prix'sini yükselen yıldız Alain Prost kazandı ve o yarış, Briton John Watson'ın ikinci Lesmo'da büyük bir kaza geçirdiğini gördü. İtalyan Michele Alboreto'yu da çıkaran eğri. Watson, karbon fiber McLaren'inde yaralanmamıştı. 1982, Prost'un takım arkadaşı René Arnoux tarafından kazanıldı; ve Prost, bu sefer bir McLaren kullanarak heyecan verici 1985 etkinliğini de kazandı.

Prost'un şampiyonluktaki rakipleri Alboreto (şimdi Ferrari kullanıyor) ve Williams'ta Finn Keke Rosberg emekli oldu. 1988 unutulmaz bir galibiyet gördü; McLaren, İtalya Grand Prix'sine kadar her yarışı kazandığı için; Prost motor sorunlarıyla yarış dışı kalmıştı ve takım arkadaşı Ayrton Senna iki tur kala arkadan işaretçiye çarpmıştı ve Avusturyalı Gerhard Berger bir Ferrari ile zafer kazandı, ardından Alboreto onu bir Ferrari 1-2 yapmak için. Bu özellikle unutulmazdı çünkü Enzo Ferrari bu olaydan bir ay önce öldü.

1989'da, Senna'nın McLaren'ındaki Honda motorunun süresi dolduktan sonra Prost kazandı; ancak ertesi yıl Senna zaferi elde etti. 1991, Senna ile Nigel Mansell ve Riccardo Patrese'nin iki Williams sürücüsü arasında bir savaş gördü. Mansell kazandı, Senna 2. oldu ve Patrese vites kutusu sorunlarıyla gitti. Senna 1992'de tekrar kazandı ve 1993'te Williams sürücüleri Alain Prost ve Damon Hill kıyasıya mücadele etti ve lider olurken Prost'un motoru arızalandı ve Hill zafere ulaştı.

1994'teki Imola trajedilerine yanıt olarak, ikinci Lesmo eğrisi yavaşlatıldı, ancak pisti değiştirmenin bürokratik ve çevresel zorlukları nedeniyle yarış iptal edilme riskiyle karşı karşıya kaldı. 1995 yılında Curva Grande, Variante della Roggia ve her iki Lesmo Köşesinde daha geniş akış alanları yaratması beklenen diğer değişiklikler yapıldı. 1996, Michael Schumacher'in Ferrari adına kazandığını gördü ve 1999'da şampiyona lideri Mika Hakkinen kaza yaptı ve Finli, mizacına uymayan, pistte birkaç çalının arkasına geçti ve ağladı. 2000, o zamandan beri kalan devrede daha fazla değişiklik gördü; Variante Rettifilo, üç köşeli bir dizi yerine iki köşeli bir diziye dönüştürüldü. O yıl Variante della Roggia'da start sırasında bir kaza sonucu trajik bir şekilde başlayan yarış, Alman Heinz-Harald Frentzen'in Jordan'ından bir mareşalin kafasına ve göğsüne çarpmasıyla sonuçlandı. 33 yaşındaki Paolo Gislimberti olay yerinde kalp masajı yaptırdı, ancak daha sonra aldığı yaralardan dolayı öldü. Daha olumlu bir kayda göre, on yıl aynı zamanda 2000 ve 2002-2004'te kazanılan bir dizi Ferrari zaferiyle başladı. 2006 İtalya Grand Prix'sini kazandıktan sonra Michael Schumacher, 2006 sezonunun sonunda Formula 1 yarışlarından emekli olduğunu açıkladı. Kimi Räikkönen, 2007 sezonunun başından itibaren Ferrari'de onun yerini aldı. 2008 İtalya Grand Prix'sinde Sebastian Vettel, Formula 1 Grand Prix'sini kazanan tarihteki en genç sürücü oldu. 21 yaş 74 günlük Vettel, Fernando Alonso'nun 2003 Macaristan Grand Prix'sinde 317 gün farkla Monza'da ıslak zeminde kazandığı rekoru kırdı.

Vettel, Grand Prix'nin çoğunluğuna liderlik etti ve bitiş çizgisini McLaren'den Heikki Kovalainen'in 12,5 saniye önünde geçti. Hafta sonunun başlarında, hem Q2 hem de Q3 sıralama turlarında en hızlı süreleri ayarladıktan sonra en genç pole bakıcısı olmuştu. Kazanması aynı zamanda ona en genç podyum bitirici rekorunu da verdi. Vettel ayrıca 2011'de Curva Grande'de muhteşem bir geçişin ardından Fernando Alonso'yu büyük, uzun virajın dışından geçerek kazandı.

Roma, 2012'den itibaren Formula 1'e ev sahipliği yapmak için bir anlaşma imzaladığı için Monza'nın yarışa ev sahipliği yapmaya devam edeceği konusunda belirsizlik arttı. Ancak 18 Mart 2010'da Bernie Ecclestone ve Monza pist yöneticileri, yarışın yapılacağı anlamına gelen bir anlaşma imzaladılar. orada en az 2016 yılına kadar. 2019'un sonlarında, Curva Grande'yi ve ilk şikanı gerçekten atlayacak bir viraj üzerinde çalışmalara başlanacak. Sürücüler, eski Pirelli pistine girerek hızlı bir bölümden geçecekler. Çalışmalar 2019 yılına kadar tamamlanacak.

2020 İtalya Grand Prix'si, Lewis Hamilton tarafından bir Mercedes otomobilinde 1:18.887 ile 264.362 km/sa (164.267 mph) ortalama hızda, şimdiye kadarki en hızlı sıralama turunu gördü.

İtalya Grand Prix'sini toplam on iki İtalyan sürücü kazandı.


 

2021 Formula 1 (F1) İtalya Grand Prix'i antrenman ve sıralama turları saat kaçta ve hangi kanalda?

1. Antrenman Turları 
10 Eylül Cuma,
TSİ 14.30-15.30

2. Antrenman Turları
10 Eylül Cuma,
TSİ 18:00-19.00

3. Antrenman Turları
11 Eylül Cumartesi,
TSİ 12.00-13.00

Sıralama Turları
11 Eylül Cumartesi,
TSİ 17.30-19.30

F1 İtalya GP
12 Eylül Pazar,
TSİ 16.00-18.00


hollanda gp


 

2021 Formula 1 (F1) İtalya yarışı antrenman ve sıralama turları canlı izle

Cuma gününden itibaren yapılacak olan antrenmanlar ve sıralama turları internette günün en çok araştırılan konularından biri olarak gözümüze çarpıyor. Saran Medya’nın sahibi olduğu S Sport, Digitürk, DSmart ve Turkcell Tv+ platformlarında HD olarak yayın hayatını sürdürüyor. Premier Lig, NBA, Formula 1, Moto GP, ATP 500 gibi pek çok önemli spor organizasyonunu izleyicilerle buluşturan S Sport, Digiturk, TiviBu ve D-Smart platformları üzerinden yayınlarını yapıyor. S Sport Digiturk 85., D- Smart 78., TV + 77. ve Tivibu 74. kanalda izleyicilerde buluşuyor.


 

 Formula 1 (F1) Puan Durumu

Sıralama Sürücü Ülke Takım Puan
1 Max Verstappen Dutch Red Bull 224.5
2 Lewis Hamilton British Mercedes 221.5
3 Valtteri Bottas Finnish Mercedes 123
4 Lando Norris British McLaren 114
5 Sergio Pérez Mexican Red Bull 108
6 Charles Leclerc Monegasque Ferrari 92
7 Carlos Sainz Spanish Ferrari 89.5
8 Pierre Gasly French AlphaTauri 66
9 Daniel Ricciardo Australian McLaren 56
10 Fernando Alonso Spanish Alpine F1 Team 46
11 Esteban Ocon French Alpine F1 Team 44
12 Sebastian Vettel German Aston Martin 35
13 Yuki Tsunoda Japanese AlphaTauri 18
14 Lance Stroll Canadian Aston Martin 18
15 George Russell British Williams 13
16 Nicholas Latifi Canadian Williams 7
17 Kimi Räikkönen Finnish Alfa Romeo 2
18 Antonio Giovinazzi Italian Alfa Romeo 1
19 Mick Schumacher German Haas F1 Team 0
20 Nikita Mazepin Russian Haas F1 Team 0

Sıralama Takım Puan
1 MERCEDES 344.5
2 RED BULL RACING HONDA 332.5
3 FERRARI 181.5
4 MCLAREN RENAULT 170
5 Alpine F1 Team 90
6 AlphaTauri 84
7 Aston Martin 53
8 WILLIAMS MERCEDES 20
9 ALFA ROMEO RACING FERRARI 3
10 HAAS FERRARI 0

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.