Bursa'daki TIR kazasında sıcak gelişme: Bilirkişi heyeti rapor hazırladı

Bursa'daki TIR kazasında sıcak gelişme: Bilirkişi heyeti rapor hazırladı
Bursa'da 12 Mart'ta gerçekleşen ve 4 kişinin ölümüne neden TIR kazasında sıcak bir gelişme yaşandı. Mahkemenin bilirkişi oluşturması kararının ardından bilirkişi, TIRI inceleyerek raporunu hazırladı.

Bursa'nın Kestel ilçesinde Barakfakih mevkiinde,12 Mart günü meydana gelen kazada, Faruk Eskiçırak'ın kullandığı 18 AAJ 361 plakalı TIR'ın freninin boşalması sonucu kontrolden çıkıp kırmızı ışıkta bekleyen 22 aracaya çarpmasının ardından altına alarak sürüklemesinin ardından 4 kişi hayatını kaybetti, 20 kişi ise yaralandı. Kazada yaralanan 20 kişi tedaviye alındı. 15'i taburcu edilirken, 5'inin tedavisinin ise sürdüğü belirtildi.

Kazanın ardından gözaltına alınan, TIR sürücüsü Faruk Eskiçırak, mahkemece tutuklanmasının ardından ifadesinde şunları söyledi: 

“Yirmi yıldan fazla TIR şoförüyüm.2 yıla yakın bir süredir çalıştığım firmada, hep aynı aracı kullandım. Periyodik bakımlarını aracın zamanı geldiğinde serviste yaptırdım. Rampadan inmeye başlayınca fren tutmadı. Hızım iyice arttı. En son hızım 120 kilometreye dayandı. Motor bağırıyordu, aracım 4'üncü vitesteydi. Rampadan inerken önümde seyreden araçlara çarpmamak için kendilerini korna, selektörle uyarıp, dörtlüleri yakıp, yol vermelerini istedim. Rampada bulunan araçlar sağa sola kaçışıp yol verdi. Rampadan aşağıya zikzaklar çizerek indim. Amacım önümde seyreden araçlara vurmamaktı. En son düzlüğe doğru giriş yaptım. Bir anda trafik ışıklarının kırmızı yandığını, araçların orada durduğunu gördüm. Aracımı, sağa doğru manevra yaptırıp, devirme eğilimine girdim. Işıklara gelmeden öndeki bir araca çarpınca aracın yönü ışıkların istikametine döndü. Direksiyon bir anda kilitlenip stop etti. O anda hızla kırmızı ışıkta bekleyen araçların arasına daldım. İlk araca çarptığımda başımı bir yerlere vurmuş olacağım ki kaza anını ve nerelere çarptığımı hatırlamıyorum. Kazadan sonra birilerinin gelip, beni araçtan çıkarmaya çalıştıklarını hatırlıyorum. Kazanın dorse fren körüklerinin boşalmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Dorsedeki yükün en son indiğim rampada çekiciye baskı yaptığını hissettim. Tüm tedbirleri almama rağmen aracımı, durdurmam mümkün olmadı."

Nöbetçi mahkeme bilirkişi oluşturulmasına karar verdi. Bilirkişi heyetinin TIR'ın fren sistemini incelemesini talep etmesi üzerine, TIR emniyet otoparkından çekiciyle alınarak, polis eşliğinde İncegöl ilçesi Metal Sanayi'ndeki iş yerine getirildi.

Burada  TIR’ın çekici kısmındaki iki tekerlekte bulunan frenleri ve ‘imdat’ freni olarak da bilinen araçtaki yardımcı fren sistemini inceleyen bilirkişi heyetinin, hazırladığı raporu mahkemeye sunacağı belirtildi.

DHA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.