Yerel haber siteleri ve yapılmayanlar

Günümüzde haberlerin en yoğun olarak takip edildiği mecraların başında internet geliyor. Çevrimiçi ortamda her gün milyonlarca kullanıcı o site senin bu site benim gezip duruyor veya sosyal medya aracılığıyla gündemi takip ediyor. Uygulamalar üzerinden de anlık gelişmeleri öğrenmek mümkün.
***
Genel haberlerin pek çok alanda paylaşılması insanları zaman zaman yoruyor. Farklı görsellerle anlatılmak istenen 'manipüle' haberleri defalarca okuyabiliyoruz.
***
Trafiğin en çok yaşandığı kategorilerden biri olan yerel medya da yine internette önemli bir kitleye hitap ediyor. Kendisinden bir şey bulmak isteyenler, 'acaba haberim çıktı mı?' diye kontrol edenler, reklam için bölgedeki yayın organlarını takipte olanlar ve daha birçok sebepten dolayı bölgedeki gelişmeler için internette dolaşan kullanıcılar...
***
Yerel internet sitelerine göz attığınız zaman çoğundaki ortak noktalar aynı.
Nedir bunlar?
- Zayıf görseller
- Kopyala yapıştır haberler
- Belediye bültenleri
- Kendisini ön plana çıkarmak isteyen site sahipleri
- Bu işi ikinci işi gibi görenler
- Ofisi olmayanlar

***
İnternet sitelerini albenili yapan gerçeklerin başında tasarım gelir. Web sitenizin stili konusunda bir problem varsa ilk etapta kaybettiniz demektir. Okuyucuyu sadece içerik anlamında siteye çeker ve sonrasında tekrar gelmesi konusunda yeterliliğinizi kaybedersiniz.
***
Yerel sitelerin birçoğu ajans üyesi değil. Bu büyük eksiklik. Hem yasal olarak hem de içerik anlamında sıkıntıya sokbilecek bir durum. Olanlar da haberleri olduğu gibi 'lap' diye siteye koyuyor. Kopya içerik girilen site iyice 'çöpe' dönüşüyor. Habere usulünce takla attırıp kendi mecrasından görmeyenler için tek çare sosyal medya hesaplarından günlük hit çekmeleri. O da belirli bir süre götürüyor. Sonrası yine boş.
***
Belediyelerin basın bültenleri her gün onlarca yayın organına servis ediliyor. Büyük sitelerdeki sistemler bültenleri otomatik olarak çekiyor. Yerel medyanın düzenlemeden girdiği içerikler de yine çöp muamelesi görüyor. Ne kadar organik yazı o kadar fazla ziyaretçi ve Google sevgisi demek.
***
İnternet üzerinde yayın yapan bir sitenin sahibi olmak insanlara bir kimlik kazandırıyor. Aklı selim insanlar bundan uzak duruyor ama birçoğu kendi fotoğrafları ve yazılarının ön plana çıkmasını bir kanun gibi dayıyor siteye. Önce ziyaretçi siteyi benimsesin sonra sıfatınıza da bakar yazınızı da okur. Mümkün oldukça sade bir şekilde kendinizi tanıtın.
***
Habercilik cazibelidir, çekicidir. Her zaman yapılabilecek bir iş gibi görülür ama işin aslı bu değildir. Gazeteciliği öldüren noktalardan biri de bu oldu zaten. Anında içerik üretebilme yeteneği ve bunun sürekli hale getirilmesi. Gerçek bir haber sitesi sahibi olmak istiyorsanız mümkün derecede aktiflik göstermelisiniz. 'İşten geleyim de iki haber atayım' mantığındaki faaliyet bir fayda getirmez.
***
Yerel medyada hizmet vermek ve gerçek anlamda habercilik yapacaksanız adresiniz belli olsun. Derme çatma adresler, yanlış ve sahte bilgilerle insanların gözünü boyamaya çalışmanız eksi puandır. Profesyonelliğin hakkını vermek gerekir.

Karşıma çıkan internet sitelerini her defasında inceliyorum. Yerel medya beni daha çok çekiyor. Beğendiklerimi defalarca ziyaret edip haklarını veriyorum. Bu saydığım özelliklerden arınmış ve işini gayet iyi yapan internet siteleri de mevcut. Özellikle memleketim olan Trabzon'da Türkiye'nin ilk 500 sitesi içerisinde bulunan adresler bulunuyor. Biz de elbet zamanında bazı noktalarda yanlışlar yapıp tecrübe edindik. Naçizane tavsiyemdir. Devamı da gelecek...

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Burak Zihni Arşivi