Deniz ulaşımı yaygınlaşacak

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, ilçe belediyelerine yaptığı ziyaretlerin 12’ncisini Kartal’a gerçekleştirdi. İmamoğlu, ziyaretin ardından gazetecilerin İstanbul’un ulaşım sorunuyla ilgili sorusuna, “İhmal edilen deniz ulaşımını elbette en etkin şekilde sürece katmak istiyoruz. Deniz ulaşımında çok küçük bir payı var İstanbul’un. Bunu arttıracağız” diye yanıt verdi

Yerel Haberler 05.12.2019, 07:09 Hayati Kaya
Deniz ulaşımı yaygınlaşacak

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, 12’nci ilçe belediyesi ziyaretini Kartal’a yaptı. İmamoğlu, Kartal Belediyesi ziyaretinde, Belediye Başkanı Gökhan Yüksel, çalışanlar ve vatandaşlar tarafından karşılandı. Vatandaşların, çiçek ve İstanbul temalı tablo hediye ettiği İmamoğlu, daha sonra Yüksel’in makam odasına geçti. Yüksel, İmamoğlu’na, ziyaretinden dolayı teşekkür etti. Mesai saatinin başlangıcına yakın bir zaman diliminde gerçekleşen ziyarette ilk konu ulaşım oldu. Beylikdüzü’nden Kartal’a deniz yoluyla 1 saat 15 dakikada ulaştıklarını belirten İmamoğlu, “İyi bir zaman 1 saat 15 dakika. Yanaşma noktalarını zenginleştirip, çoğaltırsak eğer, özelde çok tekne kullanılabilir İstanbul’da. 17-18 Aralık’ta bir ‘Deniz Çalıştayı’mız var. Sonra da tümüyle bir ‘Ulaşım Çalıştayı’mız olacak. Denizi, hayata katmak istiyoruz. Beylikdüzü sahilinden, Kartal sahiline, Tuzla Tersanesi’nin yapmış olduğu İSTAÇ’ın bir teknesiyle 1 saat 15 dakikada gelebildik. Demek ki İstanbul’da deniz erişimi çok önemli olacak önümüzdeki süreçte; ama özel, ama toplu ulaşımda. Tabii ki sübvansiyona ihtiyacı olan bir alan; onu biliyoruz. Neticede sübvansiyon ulaşımın genelinde de var. Belli bir payını denizde tutabilirsek, bu İstanbul’un huzuru için de önemli. Çünkü deniz ulaşımı daha keyifli, daha huzurlu bir ortam. Geliştirmek istiyoruz” dedi.

39 ilçeyi gezeceğiz
İmamoğlu’nun Kartal ziyaretiyle ilgili görüşleri de şöyle oldu: “Bugün Kartal’dayız. 12’nci ilçemiz ziyaretlerimizde. İnşallah biran önce bitirmek istiyoruz; ama gündemlerimiz bu ziyaretlerimizin biraz yavaşlamasına sebep oluyor. Yıl sonunu hedef koyduk, ama biraz zorlanacağız gibi. Bütün ilçe belediyelerini geziyoruz. 39’unu gezeceğiz. İlçelerle yerinde tespitler yapıyoruz. Kartal Belediye Başkan’ımızın kendi gözünden Kartal’ı tariflemesiyle beraber, İBB’yle nasıl ortak iş geliştirebiliriz, burada İBB’nin hangi yatırımları var, öncelikleri bundan sonra ne olmalı… Tümüyle aynı gündemle ilçeleri ziyaret ediyoruz. Bu gündemle bir değerlendirme yapacağız. Tümüyle Kartal’a hizmet götürmek adına, İBB’yle çok olumlu bir süreç oluşturması adına verimli bir çalışma günü geçmesini diliyorum.” Konuşmanın ardından, İBB heyeti ve Kartal Belediyesi yetkilileri ortak masa toplantısına geçti.

Vatandaş işin içinde olacak
Kartal İlçesi’nin sorunlarının masaya yatırıldığı toplantının ardından İmamoğlu, gazetecilerin sorularını yanıtladı. İmamoğlu, toplantıda İstanbul’un ulaşımı ile ilgili neler konuşulduğuna yönelik soruya, “İstanbul’un trafik sorununun çok konuları var, paydaşı da oldukça fazla; metro, metrobüs, yaya, bisiklete varıncaya kadar, deniz ulaşımı, minibüsü, taksisi, birçok konusu var… Bu meselenin bütüncül ele alınması, gerçekten hem senkronize hem entegre bir kavramla İstanbul halkına servis edilmesi lazım. Bu konunun vatandaş iş birliğiyle yürümesi şart. Hem İBB’nin ilgili kuruluşları olacak, aynı zamanda vatandaş da bu iş birliğinin içinde olacak. Her şeyden önce vatandaş, süreçleri çok iyi kavrayacak. İhmal edilen deniz ulaşımını elbette en etkin şekilde sürece katmak istiyoruz. Deniz ulaşımında çok küçük bir payı var İstanbul’un. Bunu arttıracağız. Bu konuda, 17-18 Aralık’ta bir ‘Deniz Çalıştayı’mız da var. Burada bütün deniz paydaşlarıyla bir arada, ‘Nasıl geliştirebilirizi’ konuşacağız. Sonra bir ‘Ulaşım Çalıştayı’ yapacağız. Daha geniş ve tüm konuları içine alan bir toplantıya dönüşecek. Biz aslında, İstanbul’un ulaşımında master plan şeklinde önümüze hedefler koyarak yol yürüyeceğiz. Ama bir gerçek var: Bu işin en önemli payı, metrodur. Bizim vazgeçilmez yatırımımız da metro olacaktır” yanıtını verdi. İmamoğlu’na, “Kaynarca’dan sonra Sabiha Gökçen’i de kapsayan bir ulaşım hattı vardı. Onun için plan nedir? Ne zaman inşaat başlayacak? Şu anda duran metro hatları var; kaç hat kaldı ve onlarda durum ne? Çalışma başlamış mı, yoksa tabela olarak mı duruyor” sorusu yöneltildi. İmamoğlu, bu soruyu da şu şekilde yanıtladı:

Teknik uğraşlarımız devam ediyor
“Zaten 8 hattın durmuş olduğunu ifade etmiştik geldiğimizde. Bu duran hatların içinde, açıkçası ihale edilmiş; ama ihale edilen hattın proje detayları da yok. Böyle de sorunlar var. Örneğin; Mahmutbey-Esenyurt hattı diye ifade edilen hattımızın detayları çok sıkıntılı. Arkadaşlarım, sadece durak hat, yapılan ihale gözüyle bakmıyor, tümüyle süreci ele alıyor. Çok alelacele bir iş yapılmış ve bazılarının yürüme şansı da yokmuş. Kredisi çıkmış olan Tuzla-Pendik-Kaynarca diye tariflediğimiz kısmın da kendi içinde hatları ile ilgili çalışmasını sürdürüyorlar. Ufak revizyonlar oluyor, ama süreç orada başladı. Çok yakın zamanda, tabiri caizse bir temel atma, bir başlangıç gibi bir süreçle orada bir arada olacağız. Diğer hatlarımızla ilgili finansman ve teknik uğraşlarımız devam ediyor. Bizim bir başka derdimiz var. Biz, 8 hatla da sınırlı değiliz. İstanbul’un geleceğinde başka hat ihtiyaçlarımız da var. Örneğin Beylikdüzü tarafı çok ihmal edilmiş bir alan. Çok önemsediğimiz, çok önemli olan bir metro konusu. Zira o bölgede 2-2,5 milyon insanın şu an metro bağlantısı yok. Hatta İstanbul’la tek bağı metrobüs. Zaten metrobüsün şişmesinde en önemli sebeplerden biri de o bölgenin raylı sistemlerden uzak kalması. İşte bütün bu meseleleri içine katarak hem bu 8 hattın en verimli şekilde bazı proje revizyonları ile başlamasını sağlamak hem de bir sonraki aşamada çok hızlı, çok acil ihtiyaca dayalı olarak başlatılması gereken yeni projeleri, buradaki verimlilik kısmında ölçerek, verimlilikle beraber projenin finansmanını da başında var ederek, süreçleri başlatma niyetimiz var. Yani işin kısası şu: Önümüzdeki 4 yıl içerisinde bunları bitirmenin yanı sıra çok etkin, çok verimli bulunduğumuz ciddi bir kilometreyi de başlatmak istiyoruz. Kaldı ki o çalıştayımız burada bize bu neticeyi de verecek. Niyetimiz, en geç 2020’nin Ocak ayında bir gelecek projeksiyonumuzu İstanbul halkı ile paylaşmak olacak.”

Bütüncül bir mücadele veriyoruz
İmamoğlu, “Bahsettiğiniz Esenyurt-Mahmutbey metro hattı ihalesinin yaklaşık 3 milyarlık bir ihale bedeli var. Ortada bir proje detayı yoksa, bu para nasıl olmuş olabilir” sorusunu ise, “Tabii ki bir proje detayı var. Bir kilometre tasarımı var. Bir fiyatla çıkılmış. Bunların hepsi analiz ediliyor. Yani maliyeti de analiz ediliyor. Tabii ki ihalenin biçimi de analiz ediliyor, ama ‘Biz bugün başladık. Eksiksiz bir projemiz var. Hattın ucu da belli, istasyonlar da belli’ denecek bir durumda değil o hat. Çok net onu söyleyelim. Çok alelacele olmasaydı zaten 8 tane duran hatla karşılaşmazdık. Alelacele, iyi tasarlanmamış, keşif analizleri yapılmamış, buna göre de ihale süreçleri de işletilmemiş; dolayısıyla finansman da bulunmamış ve bugünkü durum yaşanıyor. Ama çok yetkin arkadaşlarımız var. İhaleyi alan firmaları da dışlamadan, sürecin içine katarak, onların da deneyimlerini işin içine sokarak ve oradaki gördükleri eksiklikleri giderecek, bütüncül ve hızlı bir mücadele veriyoruz” şeklinde yanıtladı.

Çalışmaları inceledi
İmamoğlu, gazetecilerin sorularını yanıtladıktan sonra Yüksel ile birlikte, Kartal’da, saha incelemelerine çıktı. İlk olarak Kartal Meydanı’nda incelemelerde bulunan İmamoğlu, “Burası ağlıyor” saptamasında bulunarak, bölgedeki çalışmaların hızlandırılması için talimat verdi.


Yorumlar (0)
kısa süreli hafif yoğunluklu yağmur
Günün Anketi Tümü
2023 öncesinde erken genel seçim olur mu?
2023 öncesinde erken genel seçim olur mu?
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 19 41
2. Fenerbahçe 19 37
3. Başakşehir 19 36
4. Trabzonspor 18 35
5. Alanyaspor 19 35
6. Galatasaray 19 33
7. Beşiktaş 19 30
8. Göztepe 19 29
9. Malatyaspor 18 24
10. Gaziantep FK 19 24
11. Çaykur Rizespor 19 24
12. Denizlispor 19 22
13. Gençlerbirliği 19 21
14. Konyaspor 19 18
15. Antalyaspor 19 17
16. Kasımpaşa 19 15
17. Ankaragücü 19 13
18. Kayserispor 19 11
Takımlar O P
1. Hatayspor 19 40
2. Erzurum BB 19 34
3. Bursaspor 19 33
4. Keçiörengücü 19 29
5. Adana Demirspor 19 28
6. Akhisar Bld.Spor 19 28
7. Ümraniye 19 28
8. Menemen Belediyespor 19 28
9. Altay 19 27
10. Giresunspor 19 27
11. Fatih Karagümrük 19 24
12. Balıkesirspor 19 24
13. İstanbulspor 19 20
14. Altınordu 19 20
15. Osmanlıspor 19 17
16. Adanaspor 19 14
17. Boluspor 19 14
18. Eskişehirspor 19 10
Takımlar O P
1. Liverpool 23 67
2. Man City 24 51
3. Leicester City 24 48
4. Chelsea 24 40
5. M. United 24 34
6. Tottenham 24 34
7. Wolverhampton 24 34
8. Sheffield United 24 33
9. Southampton 24 31
10. Arsenal 24 30
11. Crystal Palace 24 30
12. Everton 24 30
13. Burnley 24 30
14. Newcastle 24 30
15. Brighton 24 25
16. Aston Villa 24 25
17. West Ham 23 23
18. Bournemouth 24 23
19. Watford 24 23
20. Norwich City 24 17
Takımlar O P
1. Real Madrid 21 46
2. Barcelona 21 43
3. Sevilla 21 38
4. Getafe 21 36
5. Atletico Madrid 21 36
6. Real Sociedad 21 34
7. Valencia 21 34
8. Villarreal 21 31
9. Athletic Bilbao 21 31
10. Osasuna 21 28
11. Granada 21 27
12. Real Betis 21 27
13. Levante 21 26
14. Deportivo Alaves 21 23
15. Eibar 21 23
16. Real Valladolid 21 22
17. Mallorca 21 18
18. Celta de Vigo 21 17
19. Leganés 21 15
20. Espanyol 21 15