Kaçak döküme amansız takip

Kaçak döküme amansız takip
İstanbul'da hafriyat kamyonlarını izleyecek Araç Takip Sistemi (ATS)'nin ayrıntıları belli oldu. Kaçak döküm yapanlar damper uyarıları ve hız aşımları yapan kamyonları anbean izleyecek olan sistem aynı zamanda, emniyet ve jandarma ekiplerine bu durumu bildirecek

sistem hakkında konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Mevlüt Uysal, "Şu ana kadar 8 bin 68 kamyona ATS cihazı takıldı. Taktırmayanlar için de 1 Nisan'a kadar süre verildi. Kaçak döküm ihlali durumunda şahıslara ait hafriyat kamyonlarına 53 bin TL, şirketlere ait olanlara ise 175 bin TL ceza kesilecek" açıklamasını yaptı. 

3 aydan beri çalışıyoruz
İstanbul Valisi Vasip Şahin ile İBB Başkanı Mevlüt Uysal'ın önceki gün duyurduğu ATS'nin Beyoğlu'ndaki Çevre Koruma Müdürlüğü'ndeki merkezi basın mensuplarına tanıtıldı. Mevlüt Uysal, burada düzenlediği basın toplantısıyla sistemin nasıl çalışılacağını, detaylarını basın mensuplarına anlattı. Başkan Uysal, "Önceki gün valimiz, il jandarma komutanımız ve ile emniyet müdürümüzle beraber açıklamış olduğumuz hafriyat kamyonlarıyla ilgili yeni kurulmuş olan araç takip sistemi (ATS) üzerine bilgi verdik. Bugüne kadar özellikle hafriyat kamyonlarının vatandaşlarımıza verdiği rahatsızlık, hafriyat dökümü esnasında özel şahısların mülklerine, sokaklara yapılan dökümler, en önemlisi de İstanbul'un içme suyunu sağlayan barajlara yapılan dökümler önemli problem olarak hep gündemdeki yerini korudu. Yaklaşık 1,5 seneye dayanan, son 3 aydır üzerinde çalıştığımız ATS ile birlikte tüm hafriyat kamyonlarının takip ve denetim altına alınması" diye konuştu.

Uydudan takip edilecek
Uysal, ATS'nin İstanbul Valisi Vasip Şahin'in başkanlığında ilgili kurumların bir araya getirilmesiyle sistemin işler hale dönüştürülmesinin sağlandığını dile getirerek, "Bizim belediye adına görevimiz, inşaatın başladığı noktanın, hafriyatın alınması ve dökülmesi gereken yere dökülmesi. Yoldaki aracın nasıl seyrettiği emniyetimizi ilgilendiriyor. Ancak biz İstanbul'da bu işe toptan hep beraber nasıl çözülür o şekilde baktık. Başlangıç hafriyat alınma noktasından itibaren yola çıkan bir hafriyat kamyonunun hızının, güzergâhının, nerede durduğunun ve nereye boşalttığının takibi. Yani damperin nerede açılıp nerede kapattığını takip edebilen, uydu üzerinden bir sistem. Bu sistemi her ne kadar uydu üzerinden takip edebiliyor olsak da asıl olan bunun uygulanması. Biz hafriyatın inşaat alanını gelen kamyonun bu hafriyatı alıp alamayacağının denetlenmesinden başlıyor, Bu da İBB'nin değil, inşaat ruhsatını veren ilçe belediyelerinden başlıyor. Bu konuda 39 ilçe belediyesiyle çalışma yaptık. İnşaat ruhsatı verirken inşaatın hafriyatını alabilecek kamyonu olup olmadığını denetleyerek bu işe başlayacağız" dedi.

Bilgi akışı sağlanıyor
İBB Başkanı Uysal, "Hafriyat çalışması trafiğin az olduğu, gece saatlerinde yapıldığı için 24 saat esaslı olarak takip ediliyor. Hafriyat alındıktan sonra her hafriyat alınan bölgenin yeri ve nereye döküleceği belli olduğu için yol güzergâhı da belirlenip yol güzergâh belgesi düzenleniyor. Yola çıktıktan sonra hızı aşıp aşmadığı, durup durmadığı ve giderken kapağını açıp açmadığı takip edilebiliyor. Online yapıldıktan sonra güzergahını değiştiren bir kamyon varsa hem zabıta birimleri, hem trafik polislerine, hem de jandarma kontrol alanı içindeyse jandarmaya bilgi aktarılıyor. Sadece 'kural ihlal etti, ceza keselim' şeklinde bir sistem değil. Kural ihlal edenin, kural ihlal etmesine yönelik bir çalışma başlatılmış oldu" şeklinde konuştu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
2 Yorum