İmamoğlu: İstanbul'da son 3 yılın aynı dönemine bakıldığında, bu yıl ölüm oranı yüzde 30-35 daha fazla

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, New York Times'ın "Türkiye'de gerçek Koronavirüs sayılarını açıklanmıyor olabilir" başlıklı haberinin ardından Koronavirüs ölümleri tartışılmaya devam ederken, İstanbul'da bu yıl, geçen yıllara göre ölüm oranının yüzde 30 ila 35 oranında fazla olduğunu açıkladı.

Gündem 28.04.2020, 23:05 28.04.2020, 23:12 Gazete Damga
İmamoğlu: İstanbul'da son 3 yılın aynı dönemine bakıldığında, bu yıl ölüm oranı yüzde 30-35 daha fazla

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Halk TV'de katıldığı canlı yayında Koronavirüs gündemine ilişkin soruları yanıtladı. 

"Bu senenin ölüm rakamlarına ve son 2-3 yılın ölüm rakamlarına baktığınızda yüzde 30-35 oranında daha az ölüm var" diyen İmamoğlu, İstanbul Mezarlıklar Daire Başkanlığı'na gelen verilerin 'bulaşıcı hastalık ve normal ölüm' olarak kaydedildiğini, Covid-19 teşhisi konmuş ölümleri göremediklerini aktardı. 

Covid-19 kaynaklı ölümler için İstanbul Valiliği'ne ve Sağlık Bakanlığı'na İBB olarak yazılı başvuru yaptıklarını belirten İmamoğlu, istatistiki olarak yorum yapmak için bu verilere ihtiyaç olduğunu söyledi. 

İmamoğlu, Sağlık Bakanı Fahrettin Koca'nın New York Times'ın İstanbul'daki ölüm oranlarını inceleyerek "Türkiye Koronavirüs sayılarını açıklamıyor olabilir" haberinin ardından "İstanbul'da vefat edenlerin yeni kararla definlerin de İstanbul'da gerçekleştiğini söylemesinin" yanlış bir yorum olduğunu kaydetti. 

İmamoğlu, "İstanbul Mezarlıklar Daire Başkanlığı defin sayısı üzerinden rapor tutmaz, ölüm üzerinden rapor tutar. Bizdeki rapor ölüm raporudur" dedi.

İmamoğlu'nun açıklamarı şöyle: 

"İstanbul'da vefat eden her vatandaşın sayısı, İBB Mezarlıkları Daire Başkanlığı işlemlerini yaptığı için, bizden geçiyor. Bu sayılar üzerinden bizi şaşırtan husus varsa ilgili kurumlarla paylaşırız. Hepimiz biliyoruz ki güncel açıklanan veriler üzerinden ölüm sayılarında artış var. Ama bunu yüksek oranda gördüğüm için Valilik'e ve Sağlık Bakanlığı'na uyarıcı yazılar yazdık eldeki verilerle. 

İstatistiki olarak yorumlar yapmak mümkün ama benim gibi bir belediye başkanına bunu yapmak yakışmıyor. Bize bulaşıcı hastalık ve normal ölüm diye verilerle vefat eden vatandaşların verilerini yolluyorlar ama Covid-19 teşhisi konmuş vefatı göremiyoruz. Bize kurum kuruluşlar siyasi partiler sordu... Normal ölüm ve bulaşıcı hastalık bizdeki veriler. Covid-19 verilerini göremeyince yorum yakamadık. Sağlık Bakanlığı'na ve İstanbul Valiliği'ne yazı yazdık ama henüz bu konuda bilgi sahibi değiliz. İstatistiklerden yorum yapabiliriz. Biz de şeffaflıktan yanayız. Günü geldiğinde aydınlanacağız. 

Orada Covid-19 yazmadığı sürece yorum yapamayız. Bu sorunun cevabı mezarlıklar daire başkanlığından istendiğinde bizim yapabileceğimiz şey toplu ölüm sayılarını vermek. Covid-19'u göremiyoruz. 

Bu senenin ölüm rakamlarına bakıldığında ve son 2 3 yılın ölüm rakamlarına baktığınızda yüzde 30-35 daha öz ölüm var... Gününe göre değişiyor. Bizim bu verilere gün gün e-devlet üzerinden ulaşabilirsiniz. Dediğim gibi bugünkü ölüm rakamlarından en az yüzde 30-35 civarında ölüm sayısı daha az. İstatistik üzerinden ölümle ilgili yorum yapabilecek konumda değilim. Somut sayı üzerinden yapmam gerekiyor. Günde yaklaşık 80-90-100 civarı fazla son 1 ayda... Somut sayı üzerinden yorum yapmam için o veriyi almam gerekiyor. 

(Fahrettin Koca yorumu) Yanlış bir yorum. İstanbul Mezarlıklar Daire Başkanlığı defin sayısı üzerinden rapor tutmaz ölüm üzerinden rapor tutar. Bizdeki rapor ölüm raporudur. O cenaze başka yere gitse de İstanbul'da defnedilse de İstanbul'a sayılır..."  T24

Yorumlar (0)
Günün Anketi Tümü
2023 öncesinde erken genel seçim olur mu?
2023 öncesinde erken genel seçim olur mu?