Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu: 5 bin şantiyede 700 bin kişi var

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu: 5 bin şantiyede  700 bin kişi var
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu "Türkiye Yüzyılı ile yeni bir tarihi başlangıca hazırlanıyoruz. Türkiye'nin dört bir köşesinde 5 bine yakın şantiyede ve hizmet noktamızda 700 bine yaklaşan mesai arkadaşımla alın teri döküyoruz" dedi

Karaismailoğlu, Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ)'nde "Sürdürülebilir ve Akıllı Hareketlilik Eylem Planı" proje sunum törenine katıldı. Çevreci politikaların takip edildiğini belirten Karaismailoğlu, "Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak yatırımlarımızla ülkemizin, "küresel lojistik bir süper güç olma" ve "dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girme" hedefimiz doğrultusunda , Türkiye Yüzyılı ile yeni bir tarihi başlangıca hazırlanıyoruz. Türkiye'nin dört bir köşesinde 5 bine yakın şantiyede ve hizmet noktamızda 700 bine yaklaşan mesai arkadaşımla alın teri döktüğümüz yatırımlarımızı, bütünsel kalkınma ve "Ulaştırma 2053 vizyonu çerçevesinde mobilite, lojistik ve dijitalleşme odağında gerçekleştiriyoruz. Geleceği bugünden tasarlarken teknolojideki gelişmeleri, küresel trendleri dikkate alıyor, dünyadaki gelişmeleri yakından takip ediyoruz” dedi.


Öne çıkan 5 kavram

“Bu kapsamda bugün tanıtım toplantısını yaptığımız "Sürdürülebilir ve Akıllı Hareketlilik Stratejisi ve Eylem Planı" çalışması ve bu çalışmanın çıktısı olan "Hareketlilik Merkezi Tasarım Rehberi", Sürdürülebilir, Akıllı Hareketlilik İndeksi ile ilgili diğer çalışmalar, bu vizyonun bir ürünüdür” diyen Karaismailoğlu, “Ulaşımın dışsal etkilerini asgari düzeye indirmek, bugün ulaşım alanındaki karar alıcıların temel ve ortak gayesidir. Bu gayeye ulaşmak üzere ulaşımdaki odak alanlarına baktığımızda öne çıkan 5 kavram "karbonsuzlaşma", "elektrifikasyon", "emniyet", "dijitalleşme" ve "erişilebilirlik"tir. Bilindiği üzere Avrupa Komisyonu Aralık 2019'da Avrupa Yeşil Mutabakatı'nı duyurmuştur. Bu mutabakat temel olarak 2030'a kadar Avrupa kıtasında ulaşım odaklı karbon salınımını yüzde 50 azaltmayı, 2050 yılına gelindiğinde ise '0' karbon salınımı hedefine ulaşmayı amaçlamaktadır. Türkiye olarak, küresel ekonomideki güç dengelerini etkileyecek bu ve benzeri uygulamaları her zaman yakından takip etmekteyiz. Bu nedenle 'Sürdürülebilir ve Akıllı Hareketlilik Stratejisi ve Eylem Planı'mızda; sürdürülebilir ve akıllı taşımacılığın, yeşil denizcilik ve yeşil liman uygulamalarının, demiryolu taşımacılığının geliştirilmesi ile yakıt tüketiminin ve emisyonların azaltılması ve mikro hareketlilik araçlarının kullanımının yaygınlaştırılması hedeflerine yer verdik" ifadelerini kullandı.


2 ilde gerçekleşecek

Ulusal ve kent içi düzeyde tüm ulaşım türlerini kapsayacak şekilde hareketlilik alanında gelecek yol haritası, temel odak alanları belirlendiğini belirten Karaismailoğlu, “Yıldız Teknik Üniversitesi işbirliği ile gerçekleştirdiğimiz çalışma kapsamında ayrıca sürdürülebilir, Akıllı Hareketlilik İndeksi (SAHİ) geliştirilmiş, bu indeks ile kentlerin hareketlilik kapsamında iyileştirmeye açık alanlarını belirleyerek kent içi yatırımlarımız şehirlerin hareketlilik hedefleri ile uyumlaştırılacaktır. Bu çalışma ile yerel ve merkezde ortak vizyon ve hedefler belirlenmiştir. Böylece yönetişim yapısı güçlendirilecek bunun yanı sıra kentsel hareketlilikle ilgili veriler tüm paydaşların dâhil olacağı bir ekosistemde yani hayata geçireceğimiz "Hareketlilik Platformunda" paylaşılacaktır. Bu platformda büyükşehir belediyelerinin sürdürülebilir, Akıllı Hareketlilik İndeksi'nden aldığı puanlar ilan edilerek belediyelerin indeks sonuçlarına göre durumları buradan takip edilecektir. Bu çalışmanın bir çıktısı olarak ayrıca Yıldız Teknik Üniversitesi ile iş birliği içerisinde "Hareketlilik Merkezi Tasarım Rehberi" hazırlanmıştır. Bakanlık olarak hareketlilik merkezlerinin ilk somut örneklerini de İstanbul ve Ankara'da hayata geçireceğiz" şeklinde konuştu.

DHA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.