Kılıçdaroğlu: Hayatımın en büyük projesini açıklıyorum

Kılıçdaroğlu: Hayatımın en büyük projesini açıklıyorum
Kılıçdaroğlu, ‘Ne Batı ne Doğu, bu Türk’ün Yolu’ başlığıyla yeni bir video paylaşımında bulundu.

EMİNE KAŞIKCI- Millet İttifakı'nın cumhurbaşkanı adayı ve CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu sosyal medya hesabından paylaşımda bulunarak saat 23.00'ı işaret etmiş ve en en stratejik, en görkemli projeyi açıklayacağını söylemişti.

Kılıçdaroğlu yeni video paylaşımında bulunarak projesini açıkladı.

Kılıçdaroğlu, sosyal medya hesabından paylaştığı videoda ‘Ne Batı ne Doğu, bu Türk’ün Yolu’ notunu düştü.

Videoda “Hayatımın en büyük projesini açıklıyorum” diyen Kılıçdaroğlu, doğu-batı diye ayırmadığını ve Türk devletinin menfaatleri neredeyse orada olacağını söyledi.

Projeyi Türk devletinin gerçek manada Türk dünyasıyla buluşma projesi olarak tanımlayan Kılıçdaroğlu, tarihi ipek yolunu canlandıracaklarını Türkiye’yi Çin’e bağlayacaklarını kaydetti.

CHP lideri "Hızlı, yeni bir ticaret ve taşıma koridoru, yani otoban açacağız. Bu koridor boyunca yüksek kapasiteli karayolu ile çift hat demir yolu altyapısı oluşturacağız. Tarihi ipek yolu otobanı ve demir yolu yaklaşık 5 bin 500 kilometre uzunluğunda olacak." dedi.

Kılıçdaroğlu videonun devamında şunları kaydetti:

Sevgili halkım, bugün uluslararası ticaretin yaklaşık yüzde 90’ı deniz yolu ile yapılıyor. Bu proje denizlere kıyısı bulunmayan Türkmenistan, Özbekistan ve Kazakistan’ı Türkiye limanları ile buluşturacak. Türkiye, Türk dünyasının deniz giriş kapısı olacak. Bakın bu dediğim Batıyı kaygılandıracak. Bu akşam raporlarını geçeceklerdir. Ben de diyorum ki, varsın kaygılansınlar.

Çin’e de sözüm olacak. Bu proje aynı zamanda Çin adına büyük bir fırsat teşkil edeceği için Türkistan’a uyguladıkları zulmü durdurmaları ön şartlarımızdan biri olacak. Biz oradaki canımızı, kanımızı kaderine terk etmeyeceğiz. Yani özetle Batı da Çin de kaygılansın. Biz işimize bakalım. Bu proje herkesin kazanacağı bir projedir. ‘Buyurun, oturun masaya bizimle’ diyeceğiz.

Amerika Birleşik Devletleri ile bu bölgelerin ticareti de bizim limanlarımızdan transit yapılacak. Koridorun hem Türkiye’nin tüm bölgelerine bağlantısını hem de limanlar ve Avrupa’ya bağlantılarını sağlamak için ülkemizdeki karayolu ve demir yolu ulaşım altyapılarında da iyileştirmeler ve yeni bağlantılar yapılacak.

"Bu bağlantıyla Avrupa ve Asya arasındaki ticareti kolaylaştıracağız"

Bunların başında Horasan, Ağrı, Gürbulak demir yolu hattı geliyor. Bu transit yolun her ülke için birkaç çıkışı olacak. Çıkış loncalarının çevresine gümrüklü lojistik merkezleri yapılacak. İhraç malları İran’a, 17 saatte, Türkmenistan’a 31 saatte, Özbekistan’a 50 saatte, Kazakistan’a 63 saatte varacak. Tarihi ipek yolu otobanı ve demir yolu ile Avrupa ve bu ülkeler arasındaki transit ticaret hacmimiz muazzam büyüyecek.

Dış ticaretimiz en az yüzde 50 artacak. Asya ve Avrupa arasındaki en önemli ticaret güzergahlarından birine ev sahipliği yapınca Türkiye’nin dünyada ekonomik ve stratejik önemi daha da artacak. Kendi şartlarında, kendi oyununu oynamaya başlayacak. Çünkü bu bağlantıyla Avrupa ve Asya arasındaki ticareti kolaylaştıracağız.

"Türkiye bunu fazlasıyla hak ediyor.”

Ülkeler arasında daha fazla iş birliğini ve ekonomik entegrasyonu sağlayacağız. Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve Çin arasındaki ticaret yollarında çok hayati bir konuma sahip olacak. Küresel ve bölgesel ticaret, taşımacılık ve lojistik ağlarında merkez ülke haline gelecek. Tüm bunların dışında tarihi ipek yolu otobanı ve demir yolu ülkeler arasındaki siyasi, kültürel ve sosyal etkileşimi artıracak.

Kültürel ve tarihsel bağlarımız ortak tarihsel hafızamız, daha da güçlenecek. Türkiye, kardeş coğrafyalarıyla tam anlamıyla bütünleşecek. Türkiye dünyayla rekabet edecek diyordum ya, ben halkıma hiçbir zaman hayal satmadım. İnanın, hiç zor değil. Güzel ülkemiz işte böyle dünyayla rekabet eden, Türk dünyasıyla bütünleşen bir ülke haline gelecek. Türkiye bunu fazlasıyla hak ediyor.”

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.