Metrobüs ne olacak?

Metrobüs ne olacak?
İETT 2017 yılı faaliyet raporu İBB Meclisi'nde görüşüldü. CHP adına konuşan Mesut Kösedağı, yoğunluğu her geçen gün artan metrobüsü sordu.

İETT'nin 2017 Faaliyet Raporu ve Stratejik Planı, İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nde görüşüldü. Yapılan çalışmalarla ilgili bir sunum İETT Genel Müdürü Ahmet Bağış, en büyük yoğunluğun ve sorunun yaşandığı metrobüsle ilgili nasıl bir çözüm bulunacağı konusuna değinmezken, CHP adına konuşan Mesut Kösedağı ise “Metrobüs Silivri'ye gelecek mi gelmeyecek mi?” diye sordu.

6269 araçla hizmet
Meclis ikinci Başkanvekili Göksel Gümüşdağ'ın yönettiği oturumda konuşan İETT Genel Müdürü Ahmet Bağış, “İstanbul’da otobüs hatlarımız, metrobüs, nostaljik tramvay ve Tünel’le halkımıza hizmet vermekteyiz. Yaş ortalaması 4,99 olan 3 bin 130 otobüsümüz, 12 bin 851 durağımız, 759 hattımız ile İstanbul’un her köşesine hizmet sunuyoruz. Aynı zamanda Özel Halk Otobüsleri ve Otobüs A.Ş’ye ait araçların da yürütüm ve denetimini gerçekleştiriyoruz. İETT araçları dahil toplam 6 bin 269 aracı teknik ve fiziki şartlar itibariyle, denetime tabii tutup bu araçların İstanbullulara güvenli, konforlu ve zamanında toplu ulaşım hizmeti vermesi için çalışıyoruz” dedi.

Şoförlerin eğitimi arttırıldı
2017 yılında MOBİETT uygulamasını yenilediklerini, İstanbulkart dolum noktalarını çoğaltıklarını, özellikle park et devam et çözümleri için İspark noktaları eklediklerini, şoförlere yönelik birçok idari işlemi tek bir çatı altında toplayan ‘Kaptan Köşkü Mobil Uygulaması’nı hayata geçirdiklerini söyleyen Bağış, “Şoförlere yönelik eğitim çalışmalarını arttırdık. Her hafta garajlarımızda gerçekleştirdiğimiz, bir başka etkinlik ise yönetici şoför buluşmalarıydı. Her perşembe  05.30-07.00 saatleri arasında  Daire Başkanları ve müdürlerin katılımıyla şoförler ile sohbet etme imkanı oluşturduk. Böylelikle şoförlerimizle iletişimi güçlendirmeyi ve kurumsal aidiyeti artırmayı hedefledik” ifadesini kullandı.

Metrobüste verimlilik arttı
İETT Genel Müdürü Ahmet Bağış, metrobüste yaptıkları iyileştirmeyle yüzde 20 verimlilik artışı, 18 milyon yolculuk artışı, ölü kilometre kaynaklı yıllık 8 milyon 246 bin TL tasarruf sağlandığını belirterek, şu bilgileri verdi; “Metrobüs hattında 5 noktada oluşturduğumuz motorize ekiplerle acil durumlara daha hızlı müdahale etme imkanı getirdiklerini, RİTİM projesiyle de istasyonlardaki ve araçlardaki yolcu yoğunlukları ile katarlanma durumunu gerçek zamanlı olarak izlemeye başladık. Metrobüs hattındaki kazaları minimize etmek için takip mesafesi uyarı sistemini, kaza uyarı sistemini, şerit ihlali uyarı sistemini geliştirerek test etmeye başladık. Böylece insan hatası kaynaklı oluşabilecek kazaları önlemeyi hedefledik. Yolcularımız için tüm araçlarımızda, ücretsiz internet hizmeti vermeye başladık. WiFi internet ve USB şarj hizmetinin de tüm araçlarımıza yaygınlaştırılması için çalışmalarımız devam ediyor.”

İnsanlar çile çekiyor
CHP Grubu adına konuşan Mesut Kösedağı ise metrobüslerde yaşanan yoğunluğu anlattı. “Faaliyet raporu konuşması metrobüse değinmeden olmaz. Ama genel müdür bunlara hiç değinmedi” diyen Kösedağı, metrobüs duraklarındaki insan kalabalığını gösteren fotoğraflarla konuşmasını sürdürdü. Kösedağı, “Bunlar için ne yaptınız? Buradakiler İstanbul vatandaşları, her gün çile çeken insanlar. Can güvenliği olmuyor, bir sürü vatandaşımız o kalabalık duraklarda otobüsün altına girmeyle karşı karşıya... Bunun için ne yaptınız? Bir kaza olsa tren gibi diziliyorlar. Bunun için ne yaptınız? Üst geçitlerle ilgili bu faaliyet raporunda hiçbir şey yok. 45 metrobüs durağının 25 durağında engelli erişimi var. bunların birçoğunda da asansör veya yürüyen merdivenler çalışmıyor. Koskoca İBB 45 durağı engelli ulaşımını nasıl getiremez. Sorunlar bunlar siz bize masallar anlatıyorsunuz” dedi. 

Silivri'ye gelecek mi?
Kösedağı, İBB Başkanı Mevlüt Uysal'ın önce getirilmeyecek sonra getirilecek açıklamasını yaptığı 'Silivri'ye metrobüs' konusuna da değinerek. “Metrobüs yoluna acilen bir metro yapılması lazım. Artık metrobüs kaldırmıyor. Ve son olarak şunu sonayım Silivri'ye kadar uzayacak mı uzamayacak mı? Yoksa oyların yükselmesini mi bekleyecek?” diye konuştu. Faaliyet raporu 77 ret oyuna karşın, 141 kabul oyu ile İBB Meclisi tarafından onaylandı. 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.