Utku Kızıltan

Utku Kızıltan

Bir eğitim yılına daha girerken...

Eğitim benim olmazsa olmazım. Hayatımı öğrenmeye ve öğrendiklerimi paylaşmaya adamışım. Şansım yedek subaylığımı 1961-62'lerde Yedek Subay Öğretmen olarak yaptım. Yarımca Seramik Fabrikasının yapımı sırasında bulunduğum Yarımca'da Orta Okula gönüllü destek çalışmaları yaptım. Çalışma hayatımı 25 yıl emek verdiğim İTÜ'de sonlandırdım. Eğitim insanlara kültür kazandıran süreçtir. Kültür ise, insanın eğitim boyunca kazandığı ve öğrendiği her şeydir. Eğitim ailede başlar, okulla gelişir. Eğitim deyince okul, okul deyince eğitim akla gelir. Oysa bilimsel ve evrensel anlamda eğitim, okul öncesinde, okulda, okul çağında ve bireyin sonrasında hayatı boyunca öğrendiklerinin tümünü içine alır. Okulda öğrenilenler eğitimin bir parçasıdır.

Bu nedenle eğitim süresince; okul eğitimine ÖRGÜN, okul dışı eğitime YAYGIN eğitim denir. Okul öncesinde ailede yapılan eğitim, çocuğun temel kişilik yapısına büyük (%60-70) oranında belirlediği için, okul ancak bu yapı üzerinde küçük düzeltmeler yapabilir. Yani çocuğun temel kişilik yapısını ve çatısını değiştiremez. Çağdaş toplumlarda eğitimin açık ve gizli olmak üzere iki tür görevi olduğu kabul edilir. Toplumun kültür mirasının yeni kuşaklara aktarılması, bireylere bilimsel ve mesleki bilgi aktarılması, rasyonel düşünce alışkanlığı kazandırılması, yurtseverliğin geliştirilmesi, çevrenin korunması gibi görevler AÇIK GÖREVİN belli başlı olanlarıdır. Eğitimin GİZLİ görevleri vardır. Eğitimin sağlıklı aile kurumu oluşumuna katkısı vardır. Eğitim öğrencinin arkadaş çevresini genişletmek olanakları sağlar.

Mesleki eğitim başarılı bir çalışan olmamızı sağlar, gelişen teknolojiye ayak uydurmamızı sağlar. Cumhuriyetin en önemli devrimlerinden biriside "Eğitimi birleştirme Yasasıdır." (1924) "Fikri Hür ve Vicdanı Hür" bir nesil yetiştirmek için yola çıkıldı. Köy Enstitüleri kuruldu. Dünya eğitim sistemi içinde harikulade bir kalkınma hamlesi yaratıldı. Sonraları ise İmam Hatip Okulları açılarak ikili eğitime dönüşüldü. Öğretmen okulları kapatıldı. Eeeee!

Sonra ne oldu Yekta Güngör Özden'in 13 Eylül Sözcü Gazetesindeki makalesinde belirttiği gibi Türkiye'de 30 tariket, 400'ü İstanbul'da 445 tekke, tarikat okullarında 210 bin öğrenci, 4 binden fazla özel yurtlar ve 2480 tarikatta kalan 225 bin öğrenci ki bunun 4022'sini kapatılmış ve gerici bir gençlik oluşturma çabaları oluşturuldu. Ve Türkiye Eğitimde Dünya Devletleri sıralamasında dibe vurdu. Bize düşen eğitime destek vermektir. DOĞA EMANETÇİLERİ

ÇEVRE EĞİTİM DERNEĞİ bu maksatla kurulmuş ve gençlerimize Çevre eğitimi için çaba sarf etmektedir. JEAN-JACQUES ROUSSEAU söylemi ile makalemizi bitirelim. BİTKİLER KÜLTÜRLE İNSANLAR EĞİTİMLE BİÇİMLENİR. Sağlıklı kalmanız dileklerimle.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Utku Kızıltan Arşivi