İstanbul'da mavi alarm

burak zihniHalk otobüslerine alternatif olarak 3. bölgede taşımacılık yapan Mavi Marmara Ulaşım A.Ş.'nin araçlarını kullanan şoförler yaptıklarıyla tepki çekiyor. Vardiyasına yetişmek için hız limitini aşanlar, yolcuları balık istifi gibi dizmeye çalışıp aracın tamamını dolduranalar, kimi zaman sigara içenler ve belki de en önemlilerinden yaşlılarla birlikte bebek arabası olan anne babaların binmesi sırasında yaşananlar...

Yolcunun canı can değil
Yenibosna'ya gelen veya ters istikamette seyahata başlayan aracın şoförü sadece saatinde gitmenin hesabını yapıyor. Bunun için de her şey mübah. Kaldırımların üstünden gitmek de benzinliğin içinden geçmek de ya da TÜYAP yokuşundan son sürat inmek de. Tabi birçok kaza da bu sırada atlatlıyor veya yaşanıyor. Dakikalarına göre kimi zamanda bir durakta da olduğundan fazla bekleme yapıp yolcuların zamanlarından çalıyorlar.

Yaşlılara tolerans yok
Birçok şoför özellikle ücretsiz kartla binen yolculara adeta cephe açmış gibi. Gördüklerinde yüzleri ekşiyor. Kimi zaman yüzlerine dahi bakmadan yollarına devam ediyorlar ya da ters cevap veriyor. Halk hakkını kullanırken dahi çekiniyor ya da bu tutumla çileden çıkıyor. Çocuk arabalı olanların otobüse binmesi ise neredeyse imkansız. Bilhassa mesai saatlerine denk gelen zaman dilimlerinde bindiyseniz aracın arka kısmında işgal edeceğiniz yer olarak tepkiye göğüs germek gerekiyor.

Mavi otobüs

Sigara serbest
Televizyon kanallarından radyolara, internet kanallarından tüm yazılı medyaya birçok kurum ve kuruluş sigaranın zararlarını anlatıyor ancak bazı şoförler için o da yetersiz. Kapalı alanda sigara içmenin zararı ortadayken camı açıp tüttürmenin keyfini yaşayan şoförler onlarca kişinin sağlığını da hiçe sayıyor. Çocuklar da dahil.

Otobüsler küçük
İstanbul nüfusunun büyük bir bölümünün yaşadığı 3. bölgede otobüslerin yetersizliği de dikkat çekiyor. Koltuk mesafesi de dar olan araçlarda oturmak dahi zorken tamamının yolcularla doldurulmak istenmesi sorunlara yol açıyor. Oturan insan sayısının en az iki üç katı kadar da ayakta seyahat ediyor. Fakat bu da yetmiyor. Balık istifi gibi olan vatandaşlara şöför her durakta sesleniyor: 'Arkalara doğru yanaşın, yanaşın ağabey!' İstenmeyen yönde bir cevap geldiğinde bazen tartışma da yaşanıyor.

Muavinler de farksız
Bazı şoförler tek çalışırken bazıları da yanında muavinle birlikte hizmet veriyor. Bunların bazıları akraba bazıları arkadaş. Bu kişiler araçta bulunanları organize etmekle sorumlu. Para toplayan muavinler çoğu zaman aracın değil hattın sahibi gibi davranıyor. Kendilerine yolcularla tartışmayı da hak görüyorlar.

Yetkililer de doğruluyor
İstabul Büyükşehir Belediyesi bünyesinde bulunan Beyaz Masa'ya her gün binlerce şikayet yağıyor. Sosyal medya ve Whatsapp hattı başta olmak üzere İstanbullular için çalışan Beyaz Masa ekipleri de mavi otobüslerden dolayı çok sayıda şikayet aldıklarını dile getiriyorlar.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Sinan Açış 2 hafta önce

Bu haberi yapan kardeşim, gel bir günde halk otobüslerinin sorunlarını dinle. Yapmış olduğun haberde doğru olan noktalar var evet ama bunu tamamına yansıtman ve işini iyi yapanları da zan altında bırakıyor. Bir gün akşama kadar gel şoförün yanında otur, başkasının ücretsiz kartıyla seyahat edenleri, ücret ödemeden seyahat etmeye çalışanları, trafikte ki keşmekeşi, durakları işgal eden minibüs taksi vs.ücretsiz kartların yarattığı maddi ve manevi yıpratmayı gözlerinle gör şahit ol. Kendini gazetede zorla bedavaya çalıştırıldığını ve bu işi zorla bedavaya yaparken gazetene ne kadar faydalı olabilirsin lütfen bi düşün. Yada örnekle anlatırsak devletimizin yasa çıkartıp 65 yaş üstü vatandaşlarımız tüm fırınlardan ücretsiz ekmek alabilirler desin kaç tane fırın ayakta durabilir ? Şimdi işinize gelmezse yapmayın veya gidin hakkınızı arayın diye bilirsin, bu hatlar emekle ve bir bedelle alındı bırakıp gidemiyoruz ve sorunlarımızı çözecek muhattap bulamıyoruz, bulsakta sonuç alamıyoruz. Her gün ortalama 60-70 Hatta 100'ün üstünde ücretsiz yolcu taşıyan hatlar var. Her bir otobüs aylık ortalama 5.000 tl gibi bir zarara uğramakta çıkan yasa ile 1.000 tl devlet ödenek ayırmakta ancak buda düzenli olarak yatmamakta. Birde işin gerçekten manevi bir boyutu var inan bunun para ile karşılığı yok. Yüzlerce aile bu sektörden ekmek yemekte, binlerce şoför sabahın erken saatlerinden gecenin bir yarılarına kadar evine ekmek götürmek için direksiyon sallamakta. Lütfen biraz empati yapın. İett ve ibb zaten gelen her şikayeti değerlendirmekte ve ciddi cezai yaptırımlar yapmakta ancak sorunların çözümünün cezai yaptırımlarla çözülmeyeceği bariz ortada. Halk otobüsleri son 3 yıldır kan ağlamakta ve inanın son zamanlarda çoğu zaman aracın deposunu dolduramaz, çalışacak personel bulamaz durumda. Biz tez zamanda devletimizin bu ışe köklü bir çözüm bulmasını ve vatandaşlarımızla bizi karşı karşıya getirmemesini bekliyor ve istiyoruz. Bizde vatandaşa iyi ve kaliteli hizmet vermek istiyoruz. Selamlar, saygılar

Avatar
Aliosman çepel 2 hafta önce

Şoförlere edilen akaretleri niye gundeme almiyorsunuz şoförlerden hizmet bekliyorsaniz şoför arkadaslarin sorunlarını dinleyim ondan sonra elestiri yapmanizi istiyorum akşam evine mutlu gidiyormu

Avatar
öho 2 hafta önce

vardiya degisikli için otobüs hiz yapmaz o ticari taksilerde olur

Avatar
Mehmet 1 hafta önce

Her satırı doğru. Eksiği var

Avatar
Serhat celik 2 hafta önce

Hakli yönlerin var ama peki 65 yaşlaraysa halk emeğinize bedava yapsalar ve hatta sende haber yaptığın gazetede bedava çalışsan tepkin ne olur yolun biri derki kardeşim niye yavaş gidiyorsun kimide derki niye hızlı gidiyorsun kimide gazi kartını alır başkasını bindirir arabaya senin gibi yalan haber yapar gelelim tuyap rampasına iyicene araştır 50 km hız yapınca otomatikman ceza adrese gelir hickimse hatta sivil arabalar bile hız yapmaz trafiği durumu belli lütfen duruduzgun haber yapın sizi doğru haber yapmaya davet ediyorum

Avatar
tolfa eroglu 2 hafta önce

mavi halk otobuslerinin deherini bilmek geremtedir herseyi yesal kanunlara uygun devlete para kazanmadam para oder mavi otobus okadar bi sikinti yasiyorki bunu anlatma bitmez

Avatar
r. kara 2 hafta önce

Bunların dokunulmazlığına sebep olan etkenler hakkında fikri olan var mı ?

Avatar
Lezgin Çelik 1 hafta önce

Sana cevap vermeye gerek yok çünkü Şen'de bunu anlayacak kapasite yok