Sosyal medya markanıza değer katar

Sosyal medya markanıza değer katar
Lavinya Medya'nın Kurucusu Tuğba Külekçi, sosyal medya üzerinden kitlelere hitap etmek isteyen firmaların birçok mecrada uygulanacak reklamlarla başarı sağlayabileceğini söyleyerek, “Sosyal medya, markanın müşterilerine çok daha iyi hizmet verebilmesine olanak sağlar. Markaya kurumsal ve kreatif değer katar” dedi.

Milyonlarca kişinin paylaşım içinde bulunduğu sosyal medyada ister kendinizi ister firmanızı tanıtmak ve ünlü bir mecraya sahip olmak için ajanslar başrol oynuyor. Çeşitli yöntemler uygulanarak maksimum verim için çaba gösteriliyor. Lavinya Medya'nın Kurucusu Tuğba Külekçi sosyal medya sektörünü anlattı.

Tüm kombinasyonlar birleştirilmeli
İnternet sitesi için domain ve hosting alabilen birçok kişi paravan künyeler ve sahte referanslarla ajans hizmeti verebiliyor. Alınan hizmetlerin memnuniyetsizliği bir yana giden binlerce lira da çöp oluyor. Sosyal medya uzmanının tanımını yapan Külekçi; “Bir sosyal medya uzmanının, sosyal medya içerik yönetiminde doğru algıyı yaratabilmesi için öncelikle grafik tasarım programlarına, sosyal mecralarda uygulama geliştirebilmesi için yazılım bilgisine, marka bilinirliğini sağlaması ve pekiştirmesi için marka yönetimine, etkili sosyal medya reklamlarını oluşturup strateji içinde yönetebilmesi ve raporlayabilmesi için dijital reklamcılık konularına hakim olması gerekir. Bunların her biri farklı yetkinlik alanlarıdır. Bir kişinin sosyal medya uzmanı olabilmesi için, bütün bu bağımsız yetkinlik alanlarını bir kombinasyon halinde birleştirerek tamamlaması gerekir” dedi.

Uzmanlar aktif ve dinamik olmalı
Sektördeki iş dağılımı konusunda bilgiler veren Külekçi, başarılı bir proje ortaya çıkarılmasında stratejinin büyük bir önem taşdığını belirterek; “Dijital İletişim ve Sosyal Medya Uzmanları; dijital dünyada markaların konumlanması ve rekabet edebilmesi için, aktif ve dinamik bir yapıya sahip olmak zorundadırlar. Sosyal medya uzmanının görevi aslında tam olarak da burada başlar. Sosyal medya Uzmanı; markanın ihtiyaçları ve hedef kitlesine bağlı olarak oluşturacağı strateji ile öncelikle markanın konumlandırılmasını sağlamalıdır. Daha sonra da edinilen bu konumun korunması ve yükseltilmesi için çalışmalıdır” ifadelerini kullandı.

TUĞBA KÜLEKÇİ

Sosyal medya farklı
Markaların artık sosyal medyaya daha fazla önem verdiğini ve tek taraflı iletişimden çift yönlülüğe geçildiğini, bunun da tanınırlılık açısından artı puan olduğunu kaydeden Külekçi; “Artık hayatımızın asla  vazgeçilmez bir parçası olan sosyal medyayı, markanın bilinirliğini artırmak, toplum üzerinde istediğimiz algıyı bırakmak için kullanıyoruz. Geleneksel medyada tek taraflı iletişim mevcutken, sosyal medyada çift taraflı iletişim söz konusudur. Markanız veya sunduğunuz ürün ve hizmet ile ilgili anında geri bildirim alabiliyor, Dijital CRM’i (Customer Relationship Management – Müşteri İlişkileri Yönetimi) yönetebiliyorsunuz Markanın bir karakterinin ve kimliğinin olduğunu asla unutmamak gerekiyor. Sosyal mecralarda kullanılan iletişim dilinin, bu karakter ve kimliğe uygun bir üslup ile yönetilip; kullanıcı ile duygusal bağ kurulması gerekmektedir. Markaların, sosyal medyada algı savaşları içinde olması kullanıcı tarafında olumlu geri dönüşler doğuruyor.  Sosyal medya dediğimiz olguyu, toplumun ta kendisinin oluşturduğunu ve marka değerini artık bu kitlenin belirlediğinin bilincinde olmak gerekiyor” sözleriyle hem sosyal medyanın geleneksel medyadan farkını ortaya koydu hem de pazarlamanın önemine vurgu yaptı.

Firmaların tercih sebebi
Ufak işletmelerden köklü şirketlere binlerce belki de milyonlarca kuruluşun bu platformda hizmet verdiğini söyleyen Tuğba Külekçi; vatandaşların da oluşturduğu etkileşimle sosyal medyayı tercih ettiklerinin altını çizerek; “Markaların ve kişilerin hedef kitleleri ile düşüncelerini özgürce paylaşabildiği, fikirlerini ifade edebildiği çevrimiçi iletişim kanalı olan sosyal medya, interaktif iletişim aracı ve bilgi kaynağıdır. Şirketler, günümüzde markalarının konumlandırılmasını sosyal medya üzerinden sağlarken, aynı zamanda itibarlarını ve şikayet yönetimlerini sosyal ağların kontrolü ve ölçümlenebilir olması ile gerçekleştirmektedirler. Markalar; müşteri memnuniyeti kavramını, müşterilerinin markalarına sosyal medya üzerinden ulaşmalarını sağlayarak anlamlandırmaktalar. Markanın müşterileri veya potansiyel müşteri adayları, herhangi bir ürün ya da almak istediği hizmetle ilgili olarak sormak istediği soruları sosyal medya kanalı ile markaya ulaştırabilir. Birebir ve anlık iletişim sayesinde kullanıcılar kendilerini daha değerli ve özel hissederler. Marka bilincini geliştirmek ve marka bilinirliğini artırmak sosyal medyayı doğru kullanmak ile mümkündür” dedi.

Öne çıkma konusunda en etkili yol
Faaliyetlerini sosyal medya üzerinden kitlelere hitap etmek isteyen firmaların birçok mecrada geliştirilecek politikalar ve uygulanacak reklamlarla başarı sağlayabileceğini belirten Tuğba Külekçi; “Markanın, müşterilerine çok daha iyi hizmet verebilmesine olanak sağlar. Markaya kurumsal ve kreatif değer katar. Marka bilincini ve bilinirliğini arttırır. Kalite ve doğru itibar yönetimi yapılmasına olanak tanır. Sosyal CRM geliştirilir. Tüketiciye güven verir. Marka, müşterilerinin ihtiyaçlarını sosyal medya aracılığı sayesinde test ederek anlayabilir. Bu sayede piyasaya sunacağı yeni ürününün duyurusunu etkili bir şekilde gerçekleştirirken, olumlu geri bildirimleri de beraberinde toplar. Markanın içeriklerinin öne çıkarılmasında sosyal medya en iyi yoldur.” açıklamasında bulundu.

Tuğba Külekçi kimdir?
Tuğba Külekçi İşletme Fakültesi Bilişim yan dal mezunudur. Grafik Tasarım, Web Tasarım, E-Ticaret, E-Dış Ticaret, 3 Boyutlu modelleme, Google Adwords Reklamcılığı, Etkili İletişim ve Sunum Teknikleri, Pazarlama Teknikleri ve Beden Dili, Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Uzmanlığı gibi alanlar başta olmak üzere; toplam 21 adet eğitim ve uygulama sertifikasına sahiptir. Tuğba Külekçi birbirinden farklı özel sektörlerde; Mali ve İdari İşler Müdürlüğü, Marka Yönetimi, Tasarım Uzmanlığı ve Reklam Ajansı Müdürlüğü yaptıktan sonra kendi Dijital Reklam Ajansı olan Lavinya Medya’yı kurmuştur.

BURAK ZİHNİ

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.