2024 Yeşil pasaport nasıl çıkartılır, kimler alabilir, gereken evraklar ve avantajları nelerdir?

2024 Yeşil pasaport nasıl çıkartılır, kimler alabilir, gereken evraklar ve avantajları nelerdir?
Pasaport çıkarmak isteyenler yeşil pasaportun avantajlarını, nasıl çıkartılabileceğini ve gerekli olan evrakların ne olduğunu merak ediyor.

Bugün basın mensupları ve gazeteciler için önemli bir karar açıklandı. 15 yıl mesleki kıdemi bulunan basın mensuplarına hususi damgalı pasaport olarak bilinen yeşil pasaport verilmesine yönelik kanun teklifi TBMM'ye sunuldu.

Özellikle başta basın mensubu olmak üzere pek çok kişi yeşil pasaportun ne olduğunu ve nasıl çıkarılacağını merakla araştırmaya başladı. Peki yeşil pasaport çıkarmanın şartları neler? Yeşil pasaport kimlere verilir? Yeşil pasaport nasıl alınır? Yeşil pasaport için gerekli evraklar nelerdir? İşte tüm bu merak edilen soruların yanıtını haberimizde derledik...

5f7e03a67af50719e8d20e87.webp

Yeşil Pasaport nedir ve nasıl alınır?

Hususi Pasaport ya da diğer adıyla Yeşil Pasaport, belli bir kıdem ve bu kıdemi dolduran devlet memurlarına verilir. Buna ek olarak eski TBMM çalışanları, kamu çalışanları, TBMM eski üyeleri, bakanlar, 1. dereceden emekli olmuş eski belediye başkanları, görevli büyükşehir belediye başkanları ve ilçe belediye başkanları, bürokratlar, 15 yıldır avukat olanlar ve tüm bunların yanında ailelerine de verilen bir pasaport türüdür. Eğer yürürlüğe girerse 15 yıl mesleki kıdemi bulunan basın mensupları da bu kapsama girecektir. Yeşil pasaportu olanlar birçok ülkeye vizesiz ve belirtilen gün kadar sınırlı olarak seyahat edebilir.

Yeşil pasaport almak için ilk olarak yukarıdaki şartlardan birini sağlamalı, evrakları tamamlayıp ardından da İçişleri Bakanlığı'na dilekçe vererek, Nüfus Müdürlüğü'nden randevu alarak başvuru yapabilirsiniz.

Yeşil Pasaportun avantajları nelerdir?

Yeşil Pasaport almaya hak kazananlar 1 yıl ila 5 yıl arasında değişkenlik süresi bulunur. İçişleri Bakanlığı tarafından verilen şartlar ve kurum müdürlüklerinin talep yazısı verilerek pasaport süresini etkileyebilir.

4d677e80pasaportrandevusu.jpg

Yeşil Pasaport için gerekli evraklar nelerdir?

Hususi Pasaport (Yeşil Pasaport) için ilk olarak gerekli evrakları hazırlamak ve Nüfus Müdürlüğü'nden randevu alarak defter ücretini yatırarak başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz.

İç İşleri Bakanlığı’na hususi pasaport talep yazısı,
1 adet biyometrik fotoğraf,
Nüfus kartının aslı,
Çalışmakta olanlar: çalıştıkları kurumun il, bölge veya genel müdürlüklerinden alınmış imza sirküleri,
Emekliler: Emekli oldukları tarihte hangi kadro ve kıdemde emekliye ayrıldıklarını gösteren belge,
İstifa eden memurlar: istifa ettikleri dönemde hangi kıdemde olduklarını gösteren belge,
Hak sahibi vefat edenler: vefat eden hak sahibinin vefat ettiği tarihteki kıdemini gösteren belge,
18 yaşından küçükler: velilerden alınan muvafakatname ile başvuru yapılır.

6597e43e0722bbae75ff4f3e-001.webp

Yeşil Pasaport ile gidilebilecek ülkeler hangileridir?

Yeşil Pasaport dünyanın her kıtasında yüzlerce ülkede vizesiz olarak geçerliliği bulunur. Yeşil pasaport sahibi olanların 25 yaşından küçük ve eğitim gören çocukları içinde yeşil pasaport kullanım hakları vardır.

İlgili Haberler
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.