Bir kargo mağduriyeti

Kargolardan yana zaman zaman sıkıntı yaşayabiliyoruz. Aksaklıklar olabiliyor ama önemli olan bilinçli aksaklık yapılmaması. Ne yazık ki bilinçli aksaklık yapan bir kargo şubesine denk geldim. Tam iki kere aynı olayı yaşadım. İkisini de anlatıyorum hemen.

Bir tv ünitesi sipariş vermiştim. Maalesef ki MNG Kargo Şişli Kurtuluş şubesine geldi. Bir baktım gelen sms’te teslim edildiği yazıyor ve üstelik teslim alan kişiye de dalga geçer gibi JWGS tarzı bir şey yazmışlar. 3 gün oldu şubeye uğradım bir baktım ürün orada iade bölümüne eklenmiş. Sorduğumda orada bir çalışan dedi ki: “Ürün büyük olduğu için dağıtıma çıkaramıyoruz ve iade oluyor.” Bu arada büyük dediği ürünler de en fazla 10 kilo. Ayrıca siz büyük ürün taşıyamıyorsanız nerede kaldı sizin kargo taşımacılığınız veya taşıyamayacağınız ürünleri neden kabul ediyorsunuz?
Her neyse ikinci olaya geçiyorum şimdi. Yine 10 kilo olan bir dolap sipariş verdim. Ürün MNG Şişli Kurtuluş şubesine geldi. Baktım şubede bekliyor. Dedim herhalde yine aynı olay olacak, 1. gün gittim şubeye ve yarın teslim olacağını söylediler. Hiçbir şey gelmeyince 2. gün yine gittim. “Araca sığmadı yarın saat 16:00’da dağıtım olacak, getireceğiz” dediler. “Kesin mi?” diye sordum. “Evet kesin” dedi. Tam 3 kere “Kesin mi?” diye sordum, “Çünkü inancım kalmadı size artık” dedim. “Evet kesin söz veriyoruz en geç saat 18:00’da sizde olacak” dedi. Tabii ki yine getirmediler ve yetmezmiş gibi ‘teslim edilemedi şubeden almanız lazım notunu’ düştüler… MNG Kargo size soruyorum: “Taşıyamadığınız büyük ürünleri, 50 kiloluk kızın mı taşımasını bekliyorsunuz?” Koskoca kargo firması, 10 kiloluk ürünü kendisi taşıyamayıp 50 kiloluk kızdan taşımasını istiyor.
Sizin taşımacılığınız nerede kaldı o zaman? Büyük ürün teslimatı yapmayacaksanız neden büyük ürün alıyorsunuz? Müşteriye ürünü ulaştırmadan iade yaptığınız ürünler için, alıcı ve verici taraf boşuna emek sarf ediyor, yazık değil mi? Hiç düşünmüyor musunuz onları? Hiç mi vicdanınız sızlamıyor? Bu nasıl bir hizmet? Bir de neden yanlış bilgi veriyorsunuz? Üstüne basa basa “Kesin mi?” diye soruyorum ve “Evet, en geç altıda teslim olacak” diyorsunuz. Yanlış bilgi vermek koskoca Mng kargosuna yakışıyor mu? Çalışanınızın verdiği yanlış bilgiden siz sorumlusunuz, çünkü çalışanlarınız sizi temsil eder. Onları seçen sizsinizdir.

Sonuç: Bu yaşadıklarımdan sonra, teslimatı Mng ile yapılacak hiçbir ürünü çok beğensem bile almayacağım.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Tuğçe Marik Arşivi